ЗD-друк сумішшю з металу та марсіанського пилу

Вчені випробували матеріал на основі суміші марсіанського пилу та титану. Вони надрукували на ньому деталь на 3D-принтері. Дослідники пропонують застосувати цю технологію для зведення бази на Червоній планеті.

Марсіанський пил та титан як сировина для 3D-друку
Марсіанську базу пропонують надрукувати з пилу та титану. Джерело: Futurism.com

Марсіанський пил та титан

Вчені з Вашингтонського національного університету створили низку композитних матеріалів, взявши за основу марсіанський пил та титан у вигляді порошку. Точніше, вони використовували суміш, яка за своїм хімічним та гранулометричним складом відповідає зразкам, які досліджували на Червоній планеті ровери.

Дослідники експериментували зі складом суміші, змінюючи вміст пилу від 5 до 100 відсотків. В залежності від цього змінювалися механічні показники кінцевого матеріалу. Суміш використовувалася як сировина для 3D-принтера, який сплавляв її лазером за температури 2000 градусів за Цельсієм і друкував деталі.

Команда вчених, що опублікувала це дослідження в International Journal of Applied Ceramic Technology, вже не вперше використовує космічні матеріали як засіб для 3D-друку. 10 років тому вони використали суміш, що імітує місячний реголіт, щоб виготовити з неї деталі на принтері.

Матеріал для марсіанської бази

Отримані деталі мають різні характеристики залежно від складу. Наприклад, зразки, що на 100 відсотків складаються з марсіанського пилу, просто розкришилися. Але дослідники все одно впевнені, що цей матеріал стане у пригоді принаймні як покриття.

А от деталі, які містять високий відсоток титану, показали дуже високі термічні та механічні показники. За ними вони перевершили навіть чистий метал. Так часто буває з міцними композитами.

Вчені вважають, що їхні дослідження критично важливі для спорудження марсіанської бази. Річ у тім, що кожен кілограм вантажу, який доставляється на Червону планету, коштує навіть більше свого еквівалента у золоті на Землі. Тому все, що можна побудувати з місцевих матеріалів, треба будувати з них. І саме у цій якості 3D-принтер може виявитися надзвичайно потрібним.