Застряглі на МКС астронавти зможуть проголосувати на виборах президента США

Двоє застряглих на Міжнародній космічній станції астронавтів через технічні несправності космічного корабля Boeing Starliner повернуться аж в лютому 2025 року. Втім, 8-місячна затримка у космосі не завадить їм проголосувати на президентських виборах США у листопаді. Це підкреслює, що навіть у космосі американці зможуть виконати свій громадянський обов’язок.

Голосування в косомсі
Голосування в космосі. Ілюстрація: Copilot AI

«Це дуже важливий обов’язок, а можливість проголосувати з космосу — справді крута», — зазначила астронавтка NASA Суніта Вільямс під час розмови з журналістами. Її колега Бутч Вілмор додав, що недавно подав свій запит на голосування і наголосив на важливості участі у виборах. NASA забезпечує астронавтам можливість таємно голосувати за допомогою захищеного паролем PDF-бюлетеня, який вони отримують від виборчих комісій.

«Перед тим, як відправити астронавтам свій бюлетень, він переноситься в документ, який можна заповнити в космосі, щоб вони могли зробити свій вибір, зберегти його та надіслати назад. Тестовий бюлетень має унікальний пароль, що забезпечує таємницю голосування. Щойно вони проголосують, він відправляється до виборчої комісії, друкується та обробляється разом з іншими бюлетенями», — пояснив Росіо Торрес-Сегура, речник секретаря округу.

Астронавти NASA
Астронавти NASA Бутч Вілмор та Суні Вільямс на борту МКС. Фото: NASA via AP

Астронавти вже раніше голосували з космосу, але цього разу ситуація була ускладнена. Їх восьмиденний тестовий політ несподівано продовжили до лютого наступного року через технічні проблеми зі Starliner. Розробка цієї капсули тривала довше від запланованого і супроводжувалася численними труднощами, включаючи проблеми з програмним забезпеченням. Starliner виявився вдвічі дорожчим за капсулу Dragon від SpaceX, яку NASA вже використовувала для порятунку астронавтів.

NASA висловлювала побоювання щодо повернення екіпажу на Starliner через проблеми з рушіями під час стикування. У результаті капсулу повернули на Землю без екіпажу, і під час її спуску виникли додаткові проблеми з двигунами, що підтвердило правильність обережного підходу NASA.

Подальші розслідування допоможуть з’ясувати, які саме помилки допустили під час реалізації цього дорогого проєкту.

Раніше ми повідомляли про те, чи може колишній астронавт допомогти перемогти Дональда Трампа.

За матеріалами nbcnews.com