Запуск Artemis I покращив настрій у Європейському космічному агентстві

Старт місячної місії Artemis I — це успіх не тільки NASA, але й ESA, що теж бере участь у проєкті. Успішне виконання цієї місії допоможе агенції отримати додаткову підтримку від урядів країн-учасниць.

Сервісний модуль ESA є важливою складовою місії Artemis I
Корабель Orion вже наближається до Місяця. Джерело: NASA

Європейські сервісні модулі для місячних місій

Запуск місії Artemis I, який відбувся минулого тижня, — перший крок на шляху до влаштування постійного поселення на Місяці. Насамперед це успіх для NASA. Однак у не меншій мірі це є успіхом і Європейської космічної агенції, адже сервісний модуль для місії Artemis I побудований саме цією організацією.

21 листопада о 14:44 космічний корабель Orion має здійснити гравітаційний маневр поблизу Місяця. І вирішальну роль у цьому відіграватиме саме апарат, побудований інженерами Старого світу.

Саме на ньому встановлені двигуни, працездатність яких визначить успішне повернення місії на Землю. Якщо нічого не завадить, європейські сервісні модулі будуть використовуватися в усіх наступних польотах за програмою Artemis.

Власне, ESM-2 вже доставлений у США ще минулого року. Зараз до нього готується приєднатися третій модуль, збудований ESA, четвертий наразі будується, а ще два вже замовлені NASA і в найближчі пару років теж будуть виготовлені.

У ESA сповнені оптимізму

При цьому європейські сервісні модулі ESM не стоять на місці. Ще до запуску першого з них агентство розпочало роботи з удосконалення конструкції. Кожен наступний модуль буде трішки досконалішим за попередній. Особливо це буде відчутно, починаючи з місії Artemis IV, яка має доправити на місячну орбіту перший модуль станції Gateway.

Взагалі в ESA у зв’язку з місією Artemis I сповнені оптимізму. Вона розпочалася саме тоді, коли організація збирається погодити з представниками країн-учасниць будівництво ще трьох місячних модулів.

Нещодавно ESA через війну в Україні призупинило купу своїх спільних наукових проєктів із росією. І зараз агентству як ніколи важливо довести усім, що у нього є життєздатні проєкти.

Нещодавнє опитування мешканців Європейського Союзу показало, що космічна наука разом із розв’язанням проблем сміття на орбіті та змін клімату є тим, чим найбільше мають займатися вчені та інженери. І в ESA є що запропонувати людям.