Загадкові квантові Q-кулі містять ключ до пізнання життя у Всесвіті

Одна з найбільших космологічних загадок полягає в тому, чому наш Всесвіт складається з набагато більшої кількості матерії, ніж антиматерії. Розв’язання цієї загадки допоможе зрозуміти, як ми, по суті, існуємо. Команда фізиків-теоретиків стверджує, що знайшла зачіпку, яка допоможе отримати відповідь на найголовніше питання народження Всесвіту. Все, що їм потрібно зробити це виявити гравітаційні хвилі, створювані загадковими квантовими об’єктами, так званими Q-кулями.

Q-кулі
Загадкові Q-кулі допоможуть пізнати життя у Всесвіті. Зображення: Unsplash

Кожна частка звичайної матерії має «партнера» з антиматерії з протилежними характеристиками. Коли матерія взаємодіє з антиречовиною, ці дві частки знищують одна одну, вивільняючи неймовірну кількість енергії. Цей факт робить наше існування загадкою. Під час народження Всесвіту речовина та антиречовина були у рівних пропорціях. Теоретично вони мали б давно знищити одна одну, залишивши Всесвіт зовсім без матерії. Проте матерія якимось чином «вижила» й існує досі. Дослідники поступово відкривають причини, чому це сталося.

Що було всередині Q-куль

Як стверджує фізик з Інституту фізики та математики Всесвіту Кавлі Грем Вайт, потенційна причина може бути в Q-кулях теоретичних «брилах», які утворилися за кілька миттєвостей після Великого вибуху, ще до «роздування» Всесвіту. Вони містили у собі асиметрію матерії та антиречовини. Тобто, усередині кожної Q-кулі існувала нерівна кількість матерії та антиматерії.

Коли Q-кулі «луснули», вони наповнили Всесвіт більшою кількістю речовини, ніж антиречовини. Це сталося так раптово, що породило потужні гравітаційні хвилі. Згідно з новим дослідженням, опублікованим у журналі Physical Review Letters, ці хвилі діють як джерело брижів у просторі-часі. Команда Вайта стверджує, що якщо ці гравітаційні хвилі існують, їх можна вловити за допомогою таких детекторів, як Лазерна інтерферометрична космічна антена NASA (LISA) та телескоп Ейнштейна.

«Якщо ми справді виявимо їх, вони можуть бути ключем до пізнання того, як саме Всесвіт став таким, яким ми його знаємо і бачимо, а також допоможуть пояснити, чому ми існуємо», пояснює Грем Вайт.

Нагадаємо, що раніше пульсари кинули виклик загальній теорії відносності Ейнштейна.