Загадка яскравих плям на Сонці не отримала пояснення

Крім величезних чорних плям на Сонці, що викликають сонячні спалахи, на його поверхні виникають крихітні яскраві цятки. Вперше ці білі плями були виявлені за допомогою апарата Solar Orbiter 2020 року. Відтоді вони спантеличують вчених. Нове дослідження відкриває завісу таємниць природи цих загадкових цяток, які продовжують з’являтися і зникати на поверхні Сонця.

Вивчення білих плям на Сонці породило більше питань ніж відповідей
Вивчення білих плям на Сонці породило більше питань, ніж відповідей. Фото: NASA

Сонячні плями — це темні області, які з’являються на нашій зорі через магнетизм усередині палаючої маси. Вони можуть тривати від кількох годин до кількох місяців. Білі плями живуть дуже короткий час і зникають за хвилину після появи. Астрономи назвали їх сонячними цятками та вирішили їх вивчити. Новий аналіз сонячних плям був опублікований у The Astrophysical Journal. З’ясувалося, що сонячні цятки можуть бути пов’язані з магнітною активністю усередині нашого світила.

Сонце покрите крихітними яскравими точками
Сонце покрите крихітними яскравими цятками, які швидко з’являються та зникають, але їхня природа незрозуміла

Вчені хоч і змогли трохи вивчити ці плями, відкриття насправді породило більше запитань, ніж відповідей, оскільки припускає, що Сонце набагато складніше, ніж здавалося. Дослідники спостерігали за 170 сонячними цятками завширшки близько 1000 км. Вони можуть здатися величезними, але насправді на тлі нашої зорі вони маленькі, майже непомітні.

Було виявлено, що білі плями приблизно на 30% яскравіші за навколишню плазму. Вчені створили симуляцію цяток і з’ясували, що вони формуються в моменти магнітного переєднання, коли силові лінії магнітного поля опускаються до Сонця і перетинаються з тими, що підіймаються вгору. Однак насправді деякі цятки не з’являлися в потрібних областях, щоб пояснити це явище. Тому для білим плям можуть бути інші пояснення, які ще не знайдені.

Нагадаємо, що раніше сонячна буря стала причиною від’єднання радіозв’язку над Азією та Австралією.