З чого складається астероїд Фаетон?

Науковці змогли змоделювати хімічний склад астероїда Фаетон, виходячи з того, у яких умовах він перебуває. Це незвичайне небесне тіло підлітає дуже близько до Сонця і в цей момент у нього утворюється хвіст.

Астероїд Фаетон
Астероїд Фаетон. Джерело: NASA/JPL-Caltech/IPAC

Астероїд Фаетон

Вчені з університету Гельсінкі змогли пояснити, чому в астероїда Фаетона виникає хвіст, коли він підлітає близько до Сонця. Їм допомогло моделювання хімічного складу цього об’єкта, який утворився під дією високих температур.

Хвіст Фаетона неабияк цікавить вчених, адже він тільки віддалено схожий на ті, що є у комет. Механізм утворення той самий, але в останніх його складають вода, гази та пил. Якби астероїд складався з них, то хвіст у нього був би постійно.

Очевидно, що розгадка має критися десь у хімічному складі цього небесного тіла. Нещодавно його достатньо приблизно зміг визначити інфрачервоний телескоп Spitzer. Завдяки йому вчені дізналися, що склад Фаетона схожий на той, що мають метеорити, які називаються вуглистими хондритами підтипу CY.

Хімічні перетворення астероїда

Взагалі вуглисті хондрити — дуже розповсюджений тип метеоритів. І астероїдів, які схожі на них, є теж чимало, наприклад, Рюгу та Бенну. Однак вони схожі на підтипи CI та CM. Ось вони — дуже рідкісні, їх відомо лише 6. Основною відмінністю їхнього хімічного складу є наявність значної кількості сульфідів заліза.

Згідно з дослідженнями вчених, Фаетон переважно складається з олівіну, карбонатів, сульфідів заліза та оксидів. Усі ці мінерали є й у метеоритах типу CY. Проте у складі Фаетона вчені також виявили пентландит та брусит. Їхню присутність допомогло пояснити термічне моделювання.

При наближенні до Сонця Фаетон нагрівається до 800°C. За таких температур карбонати утворюють вуглекислий газ, філосилікати виділяють водяну пару, а сульфіди — оксиди сірки. Усі ці речовини й утворюють хвіст астероїда.