Європейський дослідник астероїдів зробив прощальні знімки Землі та Місяця

Європейський апарат Hera передав на Землю свої перші світлини. На них можна побачити нашу планету та її супутник Місяць.

Місія Hera була запущена 7 жовтня. Апарат прямує до подвійного астероїда Дідим. У вересні 2022 року в його супутник Діморф врізався зонд NASA. Це бомбардування було частиною експерименту з перевірки методів відхилення від Землі небезпечних небесних тіл. Hera повинна буде вивчити місце удару і те, як він вплинув на пару астероїдів.

Земля та Місяць на знімку, зробленому камерою AFC. Джерело: ESA

Незабаром після запуску Hera, інженери активували її камери. У межах перевірки їхньої працездатності 10 і 11 жовтня апарат зробив кілька прощальних знімків Землі та Місяця. Перше зображення було отримано 11 жовтня за допомогою монохромної камери AFC. Вона призначена як для навігації, так і для наукових досліджень. У момент знімкування апарат перебував на відстані 1,6 млн км від нашої планети.

Земля та Місяць на знімку, зробленому інфрачервоною камерою TIRI. Джерело: ESA

Другий знімок був зроблений за допомогою камери TIRI. Вона веде знімкування в середньому інфрачервоному діапазоні й може визначати температуру поверхні астероїда. Надалі, за графіком «теплової інерції» (того, як швидко змінюється температура ділянки) вчені можуть визначити такі фізичні властивості, як шорсткість, розподіл частинок за розмірами та пористість. У момент знімкування апарат перебував на відстані 1,4 млн км від нашої планети.

Земля та Місяць на знімку, зробленому спектрометром HyperScout H. Джерело: ESA

Останнє зображення було отримано за допомогою спектрометра HyperScout H. Він веде знімкування в діапазоні довжин хвиль 650–950 нм, що дає змогу визначати мінеральний склад поверхні. Отримані ним кольори кодуються таким чином, що синій позначає найкоротші хвилі, а червоний — найдовші. У момент знімкування апарат перебував на відстані 1,4 млн км від нашої планети.

Раніше ми розповідали звідки на Землю потрапили «будівельні блоки» життя.

За матеріалами ESA