Як виникли місячні вири?

На поверхні нашого супутника навіть у досить простий телескоп можна роздивитися світлі вихори, які називають місячними вирами. На думку вчених, вони спричинені намагніченням каміння поверхні. Нещодавно була висунута теорія щодо того, як вони виникають.

Місяць
Місяць. Джерело: www.space.com

Місячні вири

Нещодавно вчені опублікували роботу, в якій спробували пояснити, як виникли місячні вири. Звичайно, на поверхні нашого супутника немає жодної краплі води. Проте, якщо взяти навіть відносно невеликий телескоп і подивитися на Місяць, то на темних ділянках його поверхні видно світлі криві лінії.

Пояснити їхнє походження досить важко, проте вчені, загалом, це зробили вже досить давно. Річ у тім, що деякі камені на поверхні Місяця виявляються намагніченими. Причому таких шматків породи там досить багато, вони тягнуться на сотні кілометрів.

Частинки сонячного світла, які мали б падати на ці камені, відхиляються магнітним полем і падають на сусідні ділянки. Унаслідок цього ті змінюють колір, а самі скелі — ні. Так виникають візерунки, які ми й називаємо місячними вирами.

Проблема цієї теорії полягає в тому, що глобального магнітного поля у Місяця немає взагалі. Це могли б бути якісь локальні поля, але підтвердити їхнє існування на поверхні нашого супутника ніхто не може. Жоден астронавт чи місяцехід вири не досліджував. Уперше це може статися 2025 року під час місії Lunar Vertex.

Звідки береться магнітне поле

Щодо того, звідки в місячних вирах береться магнітне поле, існує дві основні теорії. Перша з них свідчить, що його джерелом є зіткнення з метеоритами. Це справді відбувається час від часу, проте є деякі місячні візерунки, які просто не могли виникнути внаслідок подібного зіткнення.

Інша теорія пояснює виникнення магнітних полів наявністю кишень із рідкою магмою під поверхнею. Саме на ній сконцентрували свою увагу вчені в новому дослідженні. Вони проводили експерименти з намагнічування різних порід.

Земні породи в умовах присутності атмосфери намагнічуються досить легко. А все тому, що в них є чимало, багатого на залізо мінералу, магматиту. Однак на Місяці його просто немає. Зате там є ільменіт. У його складі заліза хоч і менше, але воно є.

Тому, намагнітити його цілком можливо. Щоправда, при цьому поля виходять не дуже сильними. Однак, якщо частинки цього матеріалу дуже дрібні, це виходить краще. Тож, учені довели, що місячні вири утворюються саме таким чином.