Як стати астронавтом? Огляд фільму «Космічний кадет»

«Космічний кадет» — це американська комедія, яка вийшла на екрани на початку липня 2024 року. У ній розповідається історія флоридської барменки Тіффані «Рекс» Сімпсон, яка згадала свою дитячу мрію бути астронавткою і написала листа до NASA.

Фільм «Космічний кадет»

Історія космічної невдахи

4 липня 2024 року на екрани США та інших країн вийшов фільм «Космічний кадет». Він являє собою досить легковажну комедію, яка, проте, дозволяє поглянути на освоєння космосу під новим кутом.

Головна героїня фільму — флоридська барменка Тіффані «Рекс» Сімпсон у виконанні Емми Робертс. У школі вона демонструвала чудові технічні здібності та мріяла стати астронавткою. Проте через хворобу, а згодом і смерть матері вона так і не вступила в університет та ось вже 10 років готує коктейлі й допомагає батьку влаштовувати шоу з полюванням на привидів.

Але в якийсь момент Тіффані розуміє, що так далі жити не можна, і вирішує повернутися до своєї мрії. Вона пише листа до NASA, насправді не маючи надії, що її кудись приймуть. Проте подруга дописує туди наукові досягнення та кваліфікації, яких там не вистачає, і Рекс беруть у програму підготовки астронавтів.

Кадр з фільму
Кадр із фільму

Далі розпочинається історія проходження різноманітних тренувань та іспитів. Як не дивно, дівчина з усіма ними справляється не гірше, а інколи навіть краще за інших. Проте зрештою її брехню таки викривають. А чим завершилася ця історія, ви дізнаєтеся, якщо подивитеся фільм.

Дешева комедія

На перший погляд, «Космічний кадет» — абсолютно порожній фільм. Як розповідь про космос та підготовку до нього він дуже далекий від реалізму. В реальності брехню Тіффані розкрили б або ще на етапі подачі заяви, або в перші дні підготовки.

Ще менш реалістичною є вся історія з польотом в космос, яка завершує фільм. Та й сам космічний простір та космічна станція показані досить умовно. Претензії є і до комедійної складової. Це зовсім не той фільм, який примусить реготати вас від початку до кінця, хоча Емма Робертс і намагається створювати атмосферу божевільного абсурду буквально на кожному кроці.

Кадр із фільму

Усе разом це створює атмосферу несерйозності. І те, що на відміну від «Забери мене на Місяць», який вийшов кількома тижнями пізніше, у «Космічному кадеті» значно менше уваги приділяється реальній важкій роботі космонавтів та інженерів, може сприйматися не найкращим чином.

Позитивний фільм

Проте насправді «Космічний кадет» куди серйозніший, ніж може здатися. Головна героїня — зовсім не позитивна дурепа, якою її багато хто сприймає. Вона справді надзвичайно обдарована в технічному плані людина, і ті пристрої, які нам показують протягом усього фільму, вона дійсно збудувала сама.

Усі випробування у NASA вона проходить чесно й інколи значно блискучіше, ніж ті кандидати, які нібито за своєю «анкетою» мали б бути підготовані значно краще. Так, таке дуже рідко, але трапляється. Ключова для астронавта здібність — швидко опановувати нові знання та навички — у ній присутня повною мірою.

Просто вона нею не користувалася 10 років і не пройшла той шлях, який мала б пройти. З погляду багатьох, це вирок для її мрії стати астронавтом. Але фільм саме про те, що тут справді не все так однозначно. В одній зі сцен прямо говориться, що всі ці атлетичні нерди, яких регулярно набирають в загони астронавтів, — це чудово, але якщо ми зібралися туди, де ще ніхто не бував, непогано б мати когось, хто думає жвавіше.

Так, Рекс — ходячий «позитив», який інколи транслює якусь маячню про відбивання думок від планет і долю. Проте саме це дозволяє їй впоратися із задачами там, де втомлені від здобуття чергової кваліфікації «заучки» готові впасти в паніку.

До речі, насправді наукові знання та їхні носії у фільмі ніяк не висміюються. Навпаки, там постійно показується, що всі ці люди тренують свою майстерність недарма. Та й сама Тіффані прямо під час тренувань постійно опановує фізику. Просто все це робиться з позитивом без звичайного в таких випадках драматизму та епічності.

Мабуть, саме в цьому секрет цього фільму. Він дуже позитивний і його справді хочеться дивитися, попри відсутність закрученого сюжету, неймовірних технічних подробиць чи просто безперервних жартів.

Зрештою, космос свого часу підкорився мрійникам, які не прокручували постійно в голові всі проблеми та постійні негаразди. Цілком можливо, що для майбутнього руху вперед цій галузі дійсно життєво необхідні люди, які йдуть до мети, шансів здійснити яку в них ніби вже й немає. Такі, як головна героїня «Космічного кадета».