Вибух у космосі: Північна Корея знищила свою ракету, щоб приховати російський слід

Астроном з Університету Енсе опублікував відеозапис, що демонструє вибух першого ступеня північнокорейської ракети «Чоліма-1». На думку експертів, це могло бути навмисною дією з боку КНДР.

Пуск північнокорейської ракети «Чоліма-1». Джерело: KCTV

«Чоліма-1» була запущена 21 листопада. За твердженням КНДР, місія завершилася успіхом і ракета вивела на навколоземну орбіту розвідувальний супутник. Космічні сили США пізніше підтвердили, що «Чоліма-1» зуміла досягти орбіти й вивести якийсь вантаж.

Однак це був ще не кінець історії. Через кілька днів південнокорейський Університет Енсе опублікував відеозапис, зроблений камерою, призначеною для відстеження метеорів. У поле її зору потрапила й «Чоліма-1». Запис демонструє, що через деякий час після відділення перший ступінь ракети вибухнув.

На думку багатьох експертів, цей вибух не був випадковим. Минулий запуск став першим успішним для «Чоліма-1». Дві її попередні місії завершилися невдачею, після чого північнокорейські інженери внесли зміни в конструкцію ракети.

Разом з тим, після запуску «Чоліма-1», що відбувся 30 травня 2023 року, південнокорейським ВМФ вдалося виловити з моря її компоненти. Відповідні кадри потім були опубліковані ЗМІ. Вочевидь, керівництво КНДР захотіло уникнути повторення подібної ситуації та підірвало ступінь, щоб він не дістався сусідам і ті не змогли виявити внесені зміни.

Уламки північнокорейської ракети. Джерело: ROK JCS

Знищення ступеня також може дозволити приховати використання в ньому іноземних компонентів, особливо російських. До цього Південна Корея вже звинувачувала росію в наданні КНДР допомоги в здійсненні нового запуску «Чоліма-1». В обмін на це країна-агресор отримала північнокорейські снаряди, які зараз активно використовуються її армією на фронті.

За матеріалами https://arstechnica.com

Тільки цікаві новини та факти в нашому Telegram-каналі!