Волонтери допомогли зібрати більше даних про екзопланету

У величезному обсязі «сирих» даних космічних телескопів ховається величезна кількість відкриттів. Видобути їх звідти науковцям допомагають волонтери. Нещодавно саме їм вдалося дізнатися більше про екзопланету WASP-77 A b.

Екзопланета WASP-77 A b, яку допомогли дослідити волонтери.
Екзопланета WASP-77 A b, яку допомогли дослідити волонтери. Джерело: phys.org

Важливі дані про екзопланету WASP-77 A b

Планета коливається перед своєю зорею, приглушуючи зоряне світло, яке ми бачимо. Такі події, що називаються транзитами, дають нам багато інформації про екзопланети — планети, що обертаються навколо інших світил, окрім Сонця. Але передбачити, коли відбуваються ці особливі події, може бути складно… Якщо тільки вам не допоможуть волонтери.

На щастя, кілька команд аматорів-шукачів планет на чолі з дослідником Федеріко Р. Ноґером (Federico R. Noguer) з Університету штату Аризона та дослідниками з Лабораторії реактивного руху NASA (JPL) і Центру космічних польотів ім. Годдарда (GSFC) взялися за розв’язання цієї проблеми. Ця співпраця дозволила опублікувати найточніші на сьогодні фізичні та орбітальні параметри важливої екзопланети під назвою WASP-77 A b. Ці точні параметри допомагають прогнозувати майбутні транзитні події та мають вирішальне значення для планування спостережень космічних апаратів і точного моделювання атмосфери.

«Як стоматолог на пенсії, а тепер громадський науковець проєкту Exoplanet Watch, такі дослідницькі можливості дають мені змогу вчитися і робити внесок у цю дивовижно захопливу галузь астрофізики», — сказав Ентоні Норріс (Anthony Norris), громадський науковець, який працює над проєктом Exoplanet Watch.

Як волонтерський рух допомагає дослідженням екзопланет?

Дослідження об’єднало дані аматорської астрономії / громадської науки з проєктів Exoplanet Watch і ExoClock, а також з бази даних транзиту екзопланет. До нього також увійшли дані космічних телескопів NASA Spitzer, Hubble, James Webb та обсерваторії Ла-Сілла.

Exoplanet Watch запрошує волонтерів до участі в дослідженнях екзопланет, використовуючи власні телескопи для спостереження за екзопланетами або аналізуючи дані, зібрані іншими. У нещодавній статті докладно розповідається про те, як команда «Спостереження за екзопланетами» допомогла підтвердити нову екзопланету-кандидата.

WASP-77 A b — газовий гігант, який обертається навколо зорі, схожої на Сонце. Вона лише на 20% більша за Юпітер. Але на цьому схожість із нашою Сонячною системою завершується. Ця розпечена газова куля обертається поруч зі своєю зорею — більш ніж у 200 разів ближче до неї, ніж наш Юпітер.

Атмосфери екзопланет можуть «ховатися» від дослідників
Приєднуйтесь до NASA Space Apps Challenge та отримайте шанс поїхати до США і створити власний стартап!
Сніг і зелене кільце: супутник NASA зазнімкував «новозеландську Фудзі»