Вчені знайшли таємничого двійника загадкового атмосферного явища

Steve — це явище, споріднене з полярним сяйвом, відкрите лише кілька років тому. Ще тоді вчені припустили, що у нього має бути двійник, який з’являється в небі не ввечері, а на світанку. Недавно супутники Swarm допомогли розшукати його.

Двійник Steve
Двійник Steve. Джерело: phys.org

Загадковий Steve

Кілька років тому науковцям нарешті вдалося довести існування Steve — атмосферного явища, яке нагадує стрічку пурпурового кольору, яка інколи спостерігається у високих та середніх широтах одночасно з полярним сяйвом, але не є його частиною.

В той час, як звичні аврори мають зелений, синій чи червоний колір, Steve має пурпурний колір і не може тривати годинами. Саме тому про його існування люди не підозрювали роками. Цей оптичний ефект насправді спричинений перенесенням іонів у західному напрямку на великих висотах.

Нове дослідження, опубліковане в Earth, Planets and Space за авторством Університету електрокомунікацій в Японії, Шведського інституту космічної фізики, Арктичного університету Норвегії та фотографа з Тромсе Габріеля Арне Хофстра, припускає, що ми могли знайти його двійника.

Двійник явища

Про те, що у Steve має бути двійник, вчені почали говорити ще коли підтвердили його існування. Це достатньо логічно, якщо він є потоком розігрітого зарядженими частинками газу, що рухається на захід, то має відбуватися і зворотний процес.

Двійник Steve можна було б побачити у вранішніх сутінках. Він має являти собою такий самий потік газу, тільки рухатися він має на схід. Візуально це також має бути смуга в небі. Вона повинна мати фіолетове та зелене забарвлення. Щоправда, вона також має бути досить слабкою і короткочасною.

І все ж науковцям вдалося підтвердити існування цього явища. Допомогли їм у цьому супутники Європейської космічної агенції Swarm. Загалом їх три і поки що жоден не зміг пролетіти безпосередньо над двійником Steve. Проте вони точно встановили, що це явище існує.

За матеріалами: phys.org