Вчені знайшли 49 нових галактик за три години

За допомогою південноафриканського радіотелескопа MeerKAT астрономи змогли відкрити 49 нових галактик, багатих на газ. Деякі з них формують гравітаційно зв’язані групи. При цьому всі вони були відкриті лише за 3 години спостережень.

Радіотелескоп MeerKAT
Радіотелескоп MeerKAT. Джерело: www.manchester.ac.uk

49 нових галактик

Нещодавно у журналі Monthly Notices of the Royal Astronomical Society з’явилася стаття про відкриття 49 нових галактик. Її авторами стали науковці з різних країн, які працюють із радіотелескопом MeerKAT. Останній розташований у Південній Африці й відомий тим, що за його допомогою вже зроблено чимало дивовижних відкриттів.

Найцікавіше у новому відкритті те, що ці 49 нових галактик були знайдені менш ніж за 3 години спостережень. При цьому зроблене воно було майже випадково. Команда науковців із Міжнародного центру радіоастрономічних досліджень (ICRAR) у Західній Австралії спочатку займалася зовсім іншим завданням — вивчала газ у віддаленій зоряній системі.

Під час досліджень, виконаних за підтримки Міжуніверситетського інституту інтенсивної астрономії даних, виявилося, що газу у цій галактиці взагалі практично немає. Проте одночасно вчені виявили чимало раніше невідомих зоряних систем.

Цінне відкриття

Нові галактики отримали неофіційне прізвисько 49ers, що є посиланням на часи золотої лихоманки у Каліфорнії 1849 року. За словами вчених, відкриті галактики такі ж цінні, як золоті самородки. Причина цього полягає в тому, що вони багаті на газ і за ними достатньо зручно вивчати його еволюцію.

Щобільше, деякі з нових 49 галактик розташовані недалеко одна від одної та зазнають взаємного гравітаційного впливу. А три з них навіть утворюють тісну групу, в якій відбувається перетікання газу від однієї зоряної системи до іншої.

Саме вони виявилися найцікавішими. Вивчаючи їх на різних довжинах хвиль, дослідники з’ясували, що центральна система переживає спалах зореутворення. Судячи з усього, вона «краде» газ у двох інших.