Вчені змоделювали знищення астероїдів ядерною зброєю

У разі виявлення небезпечного астероїда, який у майбутньому зіткнеться з Землею, найоптимальнішим сценарієм вважається його відхилення. За достатнього резерву часу навіть невеликої зміни швидкості має бути достатньо, щоб змінити орбіту об’єкта і він розминувся з нашою планетою.

Симуляція наслідків використання ядерної зброї проти невеликого астероїда. Джерело: Lawrence Livermore National Laboratory

Але що робити, якщо до зіткнення лишається кілька місяців? У цьому разі список можливих методів впливу на астероїд різко скорочується і в основному зводиться до використання ядерної зброї у спробі зруйнувати об’єкт. Команда американських дослідників вирішила провести моделювання подібного сценарію, щоб оцінити його ефективність.

Для своєї моделі вчені обрали небесне тіло у формі астероїда Бенну, що має розмір майже 100 м. У разі падіння в населеній зоні воно може повністю знищити велике місто. Далі дослідники змоделювали вибух мегатонної ядерної бомби на відстані кількох метрів від його поверхні й оцінили, як зміниться орбіта небесного тіла та яку траєкторію матимуть утворені уламки.

У процесі дослідження вчені дійшли досить оптимістичних висновків. Для всіх п’яти розглянутих орбіт астероїдів вибух ядерної бомби лише за два місяці до зіткнення дозволив знизити кількість речовини, що досягне Землі, в тисячу разів (99,9% маси пройшло повз планету).

Для більших об’єктів ефективність методу знижується. Але навіть у такому разі моделювання показало, що ядерний вибух за пів року до зіткнення призведе прольоту повз Землю 98% астероїдної маси.