В однієї з цілей місії Lucy знайдений супутник

Наукова команда місії Lucy повідомила про виявлення супутника в астероїда Полімела. Отже, і без того рекордна кількість малих тіл Сонячної системи, які відвідає зонд, збільшилася до дев’яти.

Астероїд Полімела в уявленні художника. Джерело: NASA’s Goddard Space Flight Center

Зонд Lucy був запущений восени минулого року. Його метою є троянські астероїди Юпітера. Так астрономи називають дві великі групи астероїдів, що постійно перебувають на околицях точок Лагранжа L₄ і L₅ системи «Сонце-Юпітер». Згідно з однією із сучасних моделей, багато «троянців» насправді є об’єктами пояса Койпера, які перейшли на нинішню орбіту під час міграції газових гігантів, що сталася через кілька сотень мільйонів років після народження Сонця і завершення формування планет.

Напередодні візиту Lucy астрономи використовують будь-які можливості, щоб зібрати більше інформації про його цілі. Це дозволить краще спланувати програму майбутніх спостережень. Одна з таких можливостей видалася 27 березня 2022-го, коли 27-кілометровий астероїд Полімела затьмарив фонову зорю. За цією подією спостерігали 26 команд астрономів. У процесі подальшого аналізу даних вони несподівано виявили два провали яскравості: один відповідав самій Полімелі, другий — її раніше невідомому супутнику.

Дані про покриття астероїдом Полімела фонової зорі. Можна побачити два провали яскравості, що відповідають астероїду та його супутнику. Джерело: NASA’s Goddard Space Flight Center

За оцінками астрономів, діаметр супутника Полімели становить приблизно 5 км. Два астероїди розділені дистанцією 200 км. Що з себе являє ця пара, ми дізнаємося 15 вересня 2027 року, коли Lucy здійснить її близький проліт. Поточний план передбачає, що зонд пройде на дистанції за 415 км від Полімели. Але, ймовірно, після виявлення супутника співробітники місії змінять план прольоту.

Схема системи астероїда Полімела. Джерело: NASA’s Goddard Space Flight Center

Це вже не перший випадок відкриття супутника в однієї з цілей Lucy. Раніше астрономи знайшли компаньйона у астероїда Еврібат. Отже, з урахуванням останньої знахідки, початковий слоган місії «Дванадцять років, сім астероїдів, один космічний апарат» зараз звучить як «Дванадцять років, дев’ять астероїдів, один космічний апарат».