В атмосфері супернептуна знайшли водяну пару

В атмосфері нещодавно відкритої екзопланети виявили водяну пару. Про це свідчать дані з орбітальних телескопів TESS, Transit Exoplanet Survey Satellite та Hubble. Планета TOI-674 b належить до рідкісного класу супернептунів. Вона більша за Нептун, але все ще значно менша за Юпітер. Таких планет у космосі дуже небагато.

Уявлення художника про «супернептун»
Уявлення художника про супернептун. Джерело: NASA/JPL-Caltech

Вчені досліджують атмосферу TOI-674 b

Міжнародна команда астрономів під керівництвом Джонатана Бранда з Університету Канзасу опублікувала дослідження атмосфери TOI-674 b. Ця планета розташована на відстані 150 світлових років від нас. Вона обертається навколо помаранчевого карлика класу К. Ця зоря має діаметр приблизно вдвічі менший за Сонце і значно холодніша за нього.

Сама ж TOI-674 b є відносно великою транзитною планетою. Завдяки цьому при її проходженні по диску зорі вчені можуть отримати спектр атмосфери цього тіла. І вже за емісійними лініями у ньому встановити склад атмосфери планети. Нове дослідження здійснене завдяки даним, отриманим з космічного телескопа TESS, призначеного саме для пошуку екзопланет, інфрачервоного телескопа Spitzer та старого, але надійного орбітального телескопа Hubble.

Виходячи з отриманих даних, в атмосфері TOI-674 b є водяна пара. Що вчергове доводить широке розповсюдження цієї речовини у Всесвіті. Але воду за межами Сонячної системи знаходили вже не раз. Цікавою цю новину робить сама екзопланета. Вона належить до рідкісного класу супернептунів.

Чому супернептуни так цікавлять науковців

Супернептунами називають планети, діаметр яких більший за діаметр Нептуна та Урана, але все ще значно менший за Юпітера. Таких планет у космосі небагато. Додаткову унікальність TOI-674 b надає той факт, що вона розташована дуже близько до своєї зорі. Один оберт навколо світила ця планета робить за дві земні доби.

Серед майже десяти тисяч екзопланет, відомих на сьогодні, відкрито всього кілька супернептунів на настільки «гарячих» орбітах. Є підстави підозрювати, що вони утворилися значно далі від своїх зір і вже потім мігрували ближче до них. Тому вивчення цих об’єктів дуже важливе для розуміння еволюції планетних систем. TOI-674 b є ідеальним кандидатом для дослідження телескопом James Webb. Вчені сподіваються, що він розповість багато цікавого.