У зібраних зразках Perseverance на Марсі міститься справжній скарб

Марс займає особливе місце в наших серцях, адже серед усіх планет Сонячної системи саме він найперспективніший для пошуку слідів інопланетного життя. Марсохід NASA Perseverance досліджує кратер Єзеро, збираючи зразки гірських порід та повітря для подальшого аналізу вченими.

Один із контейнерів із зразками, який розміщений на поверхні Марсу
Один із контейнерів зі зразками, який розміщений на поверхні Марса. Фото: NASA

Місія Mars 2020 стартувала 30 липня 2020 року. 18 лютого 2021-го марсохід успішно сів у кратері Єзеро, який є пересохлим руслом річки — перспективним місцем для пошуку ймовірних доказів існування життя на Марсі. Perseverance оснащений безліччю інструментів, включаючи дрон Ingenuity, який допомагав у дослідженнях планети.

Одним із захопливих аспектів місії є збір зразків гірських порід у межах кампанії Mars Sample Return. На сьогодні зібрано 24 зразки кернів, які розміщені у спеціальних капсулах та зберігаються на поверхні Марса, очікуючи на майбутню місію, що збере їх та доставить на Землю. Зразки включають не лише гірські породи, а й повітря з атмосфери Марса, що зберігається у спеціальних пробірках.

Perseverance
Марсохід Perseverance. Фото: NASA / JPL

Атмосфера Марса, багата на вуглекислий газ, містить сліди інших газів, аналіз яких може надати інформацію про поточний клімат та еволюцію атмосфери планети. Однією з важливих пробірок є та, що заповнена виключно атмосферним газом. Цей зразок може взаємодіяти з породою у пробірці до моменту відкриття на Землі, що дозволить вченим дізнатися більше про рівень водяної пари біля поверхні Марса.

Не лише водяна пара, а й рівень слідів газів, таких як неон, аргон і ксенон, викликає інтерес у науковців. Оскільки ці гази не вступають у реакції, їхня присутність може свідчити про колишню густішу атмосферу Марса. Відомо, що в минулому Марс мав набагато густішу атмосферу, проте залишається незрозумілим, чи існувала вона завжди, чи розвинулася пізніше.

Аналіз зразків може надати цінну інформацію для майбутніх людських досліджень. Зразки газу можуть пролити світло на процеси формування та розвитку планет.

Раніше ми повідомляли про те, що організм людини не витримає міжпланетний переліт.

11 вересня в Арктиці спостерігалася мінімальна кількість льоду