У небі над Ісландією вибухнув астероїд

11 березня угорський астроном Крістіан Шарнецкі за допомогою 60-сантиметрового телескопа виявив невеликий астероїд, розмір якого оцінили в 3-4 м. Об’єкт отримав позначення 2022 EB5.

Близькоземний астероїд в уяві художника. Джерело: ESA/P.Carril

Щороку астрономи знаходять тисячі малих тіл, аналогічних 2022 EB5. Але цей випадок відрізнявся від більшості. Проведені відразу після відкриття об’єкта розрахунки показали, що всього через дві години він увійде в земну атмосферу.

Обчислення Шарнецкі виявилися правильними. На щастя, через свої невеликі розміри небесний об’єкт повністю зруйнувався на великій висоті. Це сталося північніше Ісландії. Під час загибелі астероїда виділилася енергія, що відповідає кільком кілотоннам у тротиловому еквіваленті. Подія не призвела до жертв і руйнувань.

2022 EB5 став лише п’ятим астероїдом, падіння якого було заздалегідь передбачене астрономами. Безперечно, переважна більшість подібних тіл має надто малі розміри, щоб загрожувати нашій планеті. Але нинішній випадок вкотре нагадує про необхідність удосконалення систем моніторингу потенційно небезпечних близькоземних об’єктів. Рано чи пізно Земля зіткнеться з досить великим тілом, яке зможе пройти крізь атмосферу та заподіяти руйнування на поверхні.

Ви також можете почитати про нещодавнє відкриття великого кратера в Китаї, що утворився лише 50 тисяч років тому.

За матеріалами https://earthsky.org