У Китаї знайдений кратер часів неандертальців

Міжнародна команда дослідників підтвердила, що геологічна формація, розташована у повіті Ілань на північному сході Китаю, є ударним кратером. Він утворився лише 50 тисяч років тому, коли у цьому регіоні вже жили люди.

Кратер в Ілані. Джерело: NASA

Місцеві мешканці давно знали про існування структури. Вони називали її круглими горами. Проте лише 2019 року на вирву звернули увагу вчені. Знімки, зроблені супутником Landsat 8, показали, що вона добре помітна з космосу. Під час подальшого радіовуглецевого аналізу фахівці визначили, що вік кратера становить від 46 до 53 тисяч років.

Також дослідники пробурили центр кратера. Аналіз зразків показав, що його дно вкрите озерними відкладеннями. Під ними розташований 319-метровий шар, що складається з уламків корінних порід. Також були виявлені такі продукти розплаву, як переплавлений кварц та скло. Все це доводить, що вирва має ударне походження.

Діаметр китайського кратера становить 1,85 км, висота валу сягає 150 метрів. Отже, він є найбільшою ударною структурою на Землі, що утворилася менш ніж 100 тисяч років тому. Для порівняння, знаменитий Аризонський кратер має діаметр 1,2 км. Теоретично, падіння астероїда в Ілані могли спостерігати давні люди, які на той час заселили територію сучасного Китаю. У ту епоху в Європі все ще жили неандертальці.