У NASA презентували «марсіанський дім» для експериментів над людьми

У NASA презентували дім, який використовуватиметься у проєкті Crew Health and Performance Exploration Analog (CHAPEA). Його метою буде подивитися, чи зможуть люди вижити на Марсі в умовах повністю ізольованого середовища.

Новий марсіанський дім
Новий «марсіанський дім». Джерело: phys.org

Новий «марсіанський дім»

У вівторок, 11 квітня, NASA представила середовище для існування, що імітує умови у марсіанському поселенні. Створили його в межах підготовки до серії експериментів Crew Health and Performance Exploration Analog (CHAPEA). Їхньою метою стане дослідження психологічного стану людей під час перебування на Марсі.

Фактично йдеться про герметично ізольований будинок, розміщений всередині гігантської бази космічної агенції в Х’юстоні, штат Техас. Саме тут буде проведена серія з трьох експериментів, метою яких стане перевірити, чи зможуть люди не збожеволіти протягом року в повністю ізольованому середовищі, де ресурси сильно обмежені.

Кожен експеримент розрахований на чотирьох учасників. Члени першої експериментальної групи ще не названі, але аерокосмічна адміністрація заявила, що відбір відповідатиме стандартним критеріям NASA для претендентів на посаду астронавта, з великим наголосом на науковому, технологічному, інженерному та математичному досвіді.

Всередині помешкання. Джерело: phys.org

Крім того, дослідники регулярно перевірятимуть реакцію екіпажу на стресові ситуації — такі, як обмеження доступу до води чи збої обладнання.

У яких умовах житимуть учасники експерименту

За словами представників NASA, саме середовище було виготовлено з застосуванням 3D-друку. Це ще одна технологія, яка здається перспективною та яку хочуть випробувати на Марсі. З її допомогою інженери планують звести справді великий дім за вкрай обмежених ресурсів.

Четверо учасників експерименту житимуть у помешканні площею 160 м². Воно містить чотири невеликі кімнати для відпочинку, дві душові та тренажерний зал. В останньому буде спеціальна бігова доріжка з підвісами, за допомогою якої імітуватиметься прогулянка Червоною планетою.

Дослідники вважають, що саме такі навантаження дозволять астронавтам тримати себе у формі. При цьому в них буде можливість і просто відчути, як воно — гуляти Марсом. Для цього у житловому середовищі передбачений шлюз, за яким розташоване велике приміщення, що імітує двір, вкритий червоним піском.