Точний на 90%: винайдений простий тест із визначення позаземного життя

Сучасна наука вперше наблизилася до відповіді на важливе питання: чи існує взагалі інопланетне життя та розумні цивілізації? Вчені придумали революційний та ефективний спосіб пошуку життя на інших планетах. Дослідники розробили тест, який виявляє, чи є зразок біологічним або небіологічним з високою точністю у 90%. Такого високого результату вдалося досягти завдяки алгоритмам штучного інтелекту.

Новий метод, що використовує штучний інтелект, може з 90% точністю визначити, чи є зразок біологічним або небіологічним. Фото: NASA

Як працює тест

Метод не обмежується простою ідентифікацією конкретних молекул у зразку. Він використовує штучний інтелект для розрізнення живих і неживих зразків, виявляючи тонкі відмінності у молекулярних структурах. Дослідники застосовували різні типи зразків, від біологічних клітин до геологічно переробленого викопного палива, і отримали цікаві результати.

За допомогою методів машинного навчання вчені створили модель, яка може передбачити природу зразка з точністю близько 90%. Це важливий крок у пошуках життя на інших планетах і в глибокому розумінні біохімії інопланетного життя.

Пошук життя в інших світах

Провідний дослідник, професор Роберт Хейзен з Геофізичної лабораторії Інституту Карнегі та Університету Джорджа Мейсона у США, заявив, що цей метод відкриває нові перспективи для пошуку життя на інших планетах. За його словами, використання інтелектуальних сенсорів на безпілотних космічних кораблях може виявити ознаки життя в інших світах.

На думку дослідників, простий і надійний тест створить революцію в пошуку життя на інших планетах
На думку дослідників, простий і надійний тест створить революцію у пошуку життя на інших планетах. Фото: NASA

Інтелектуальні датчики на космічних апаратах та марсоходах можуть допомогти у пошуку ознак життя ще до того, як зразки повернуться на Землю. Новий аналітичний метод має потенціал не лише у пошуку інопланетного життя, а й у нашому розумінні зародження та хімічного складу найдавнішого життя на планеті. Вчені підкреслюють, що новий тест може розкрити історію стародавніх порід на Землі, а також зразків, зібраних на Марсі.

Доктор Хейзен зазначив, що цей метод може виявляти біохімічні ознаки життя навіть тоді, коли вони значно відрізняються від земних.

Іноді здається, що пошук позаземного життя залишається темою наукової фантастики. Але новий прорив відкриває безмежні можливості. Виявлення ознак життя в інших частинах Всесвіту може розкрити не лише таємниці інших планет, а й допомогти нам краще зрозуміти самих себе та походження життя на Землі.

Раніше ми повідомляли про те, що Curiosity та Perseverance не здатні виявити життя на Марсі.

За матеріалами independent.co.uk.