Tesla у космосі п’ять років: де наразі перебуває електрокар Ілона Маска?

Станом на 7 лютого електричний спорткар вишневого кольору Tesla Roadster офіційно пробув у космосі рівно п’ять років. 2018 року SpaceX привернула увагу всього світу своїм амбітним рішенням запустити у відкритий космос особистий Tesla Roadster Ілона Маска, відправивши автомобіль у нескінченну подорож у космічний простір, де він, як очікується, залишиться протягом наступних тисячоліть.

Tesla Roadster
Фото від SpaceX 8 лютого 2018 року показує Tesla Roadster після того, як він стартував на ракеті Falcon Heavy

Згідно з даними вебсайту відстеження whereisroadster.com, космічна Tesla здійснила приблизно 3,4 оберту навколо Сонця та перебувала приблизно за 327 млн км від Землі. За останні п’ять років Tesla Roadster подолав понад 4 млрд км. Однак 2020 року електрокар вперше наблизився до Марса на мінімальну відстань, пройшовши в межах 8 млн км від планети, або приблизно в 20 разів більше відстані між Землею та Місяцем.

Важко з абсолютною впевненістю сказати, де саме зараз розташований транспортний засіб. Навіть неможливо визначити, чи він все ще цілий. Ймовірно, Tesla Roadster був пошкоджений або знищений до невпізнання сонячною радіацією. З 2018 року прямих спостережень за спортивним електрокаром більше не було. Поточні дані базуються лише на розрахункових оцінках траєкторії автомобіля. Астрономи не зацікавлені в активному стеженні за ним, оскільки він не має великої наукової цінності.

Нашпигована «секретами» Tesla

Tesla Roadster мав служити одноразовим «корисним вантажем» для першої місії Falcon Heavy в лютому 2018 року. В успішності запуску сумнівався навіть Ілон Маск, який передбачав лише 50-відсотковий шанс. Але, зрештою, запуск пройшов без проблем. І відтоді електрокар обертається навколо Сонця між орбітами Землі та Марса.

Перед запуском 2018 року SpaceX завантажила машину різними «секретами». За кермом був одягнений у скафандр манекен на прізвисько Starman, а на приладовій панелі — табличка з написом «Без паніки» — посилання на знамениту науково-фантастичну історію «Автостопом по Галактиці». Там також був накопичувач даних, завантажений творами письменника-фантаста Айзека Азімова та табличка з іменами тисяч співробітників SpaceX.

Прогноз на майбутні 15 млн років

Наразі Tesla Roadster навряд чи пройде поблизу іншої планети до 2035 року, коли він наблизиться до Марса. Потім, згідно з даними NASA, він зробить два проходи на відстані кількох мільйонів кілометрів від Землі у 2047 та 2050 роках. В одній науковій статті 2018 року також було оцінено, що ймовірність зіткнення автомобіля з Землею впродовж наступних 15 млн років становить приблизно 22%. Імовірність того, що він вріжеться у Венеру чи Сонце, становить 12%.

Зрештою, ви самі зможете проаналізувати його майбутній шлях, відвідавши сайт orbitsimulator.com та обравши у списку, що випаде, Tesla Roadster.

Раніше ми повідомляли про те, як електромобілі Tesla підключатимуться до супутників Starlink.