Телескоп у Південній Америці зазнімкував космічного коропа коі

Телескоп VST розташований в обсерваторії Паранал, що у Південній Америці, недавно подарував усім любителям астрономії дивовижний знімок рожево-фіолетового коропа коі, що пливе у міжзоряному просторі. Саме такий вигляд має туманність Gum 3.

Космічний короп коі
Космічний короп коі. Джерело: www.eso.org

Космічний короп коі

Вчені, що працюють у Європейській південній обсерваторії, розташованій у південноамериканських Андах, показали всьому світу яскравого коропа коі, що пливе крізь космічний простір. Звичайно, що він не справжній. Це — туманність Gum 3, яку підсвічують кілька яскравих зір. Вони й створюють образ зоряної риби.

Європейська південна обсерваторія у Чилі розділена на кілька великих станцій, кожна з яких могла б бути значним науковим центром. Паранал, на якій і був сфотографований космічний короп коі, відома як домівка Дуже великого телескопа (VLT). У цього гігантського інструмента є помічник під назвою VST.

Зазвичай він використовується для огляду широких смуг зоряного неба і пошуку цілей для гігантського інструменту, проте цього разу він і сам зміг створити дивовижне зображення. У цьому йому допомогла 246-мегапіксельна камера OmegaCAM.

Що створює таку дивовижну картинку?

OmegaCAM оснащена 12 різними широкосмуговими фільтрами, що дозволяє астрономам спостерігати за випромінюванням таких об’єктів, як зорі та галактики, у широкому діапазоні частот. Це дуже допомагає, коли необхідно дослідити туманності, що лишаються після спалаху наднової, чи, навпаки, готуються перетворитися на новонароджені світила.

Саме такою і є туманність Gum 3. Це залишок зоряних ясел, які освітлюють молоді яскраві зорі. Якщо дивитися із Землі, то вона справді схожа на різновид коропа, який називається коі. Він також вирізняється яскравими кольорами.

Науковці пояснюють, що коли інтенсивне ультрафіолетове випромінювання від сусідніх молодих зір потрапляє на атоми водню у хмарі, вони випромінюють видиме світло в дуже специфічних кольорах, які ми бачимо як відтінки червоного та рожевого на зображенні. А крихітні пилинки у хмарах відбивають переважно блакитне світло, тому саме цей колір також присутній на зображенні.

Juno зробив дивовижне фото Юпітера