Телескоп TESS допоміг створити каталог світів за межами Сонячної системи

Новий каталог екзопланет, створений завдяки даним космічного телескопа NASA TESS (Transiting Exoplanet Survey Satellite) та наземної обсерваторії Кека, демонструє неймовірне розмаїття планет за межами нашої Сонячної системи. У цьому каталозі представлені 126 планет, для яких визначені радіус, маса, густина і температура.

TESS-Keck Survey
Концепція художника про 126 планет у новому каталозі TESS-Keck Survey базується на даних, включаючи радіус планети, масу, щільність і температуру. Знаки питання представляють планети, які потребують більше даних для повної характеристики. Авторство: обсерваторія Кека

«Раніше відомі екзопланети рідко мали вимірювання як маси, так і радіуса. Поєднання цих даних дозволяє нам краще вивчити склад та походження планет. Ця інформація допомагає зрозуміти, де наша Сонячна система вписується в загальну картину інших планетних систем», — зазначив Стівен Кейн, астрофізик Каліфорнійського університету в Ріверсайді й головний дослідник TESS-Keck Survey.

Серед екзопланет у каталозі є TOI-1798 c, яка обертається дуже близько до свого світила й зазнає інтенсивного випромінювання. Планета робить оберт навколо своєї зорі менш ніж за половину земного дня та отримує понад 3000 разів більше радіації, ніж Земля. Через інтенсивну іонізацію подібні екзопланети, ймовірно, не мають атмосфери. Проте є й інші світи, потенційно більш гостинні, зокрема ті, що обертаються навколо червоних карликів.

Одне з головних питань дослідження екзопланет полягає в тому, наскільки типовою є наша Сонячна система. Найчастіше відкритими екзопланетами є газові гіганти через їхні великі розміри, що дозволяють легко їх виявити. Однак світи розміром із Землю важче знайти через їхній менший розмір.

Також є клас планет під назвою субнептуни, які є поширеними в інших місцях, але відсутні в нашій Сонячній системі. «Планети, менші за Нептун, але більші за Землю, найпоширеніші в нашій галактиці, хоча їх немає в нашій системі. Кожне нове відкриття нагадує нам про різноманітність Всесвіту і можливу унікальність нашого існування», — зазначила Дар’я Підгородецька з Університету Ріверсайду.

Такі каталоги допомагають визначити наше місце у Всесвіті та різноманітність планет.

Раніше ми повідомляли про те, як знайдена суперземля виявилась у придатній для життя зоні.

За матеріалами The Astrophysical Journal Letters