Телескоп Hubble зробив неймовірне фото галактики NGC 5248

Спіральна галактика NGC 5248 розташована на відстані 42 млн світлових років від нас у сузір’ї Волопаса. Нещодавно космічний телескоп Hubble порадував любителів астрономії її дивовижними світлинами.

Галактика NGC 5248
Галактика NGC 5248. Джерело: phys.org

Спіральна галактика NGC 5248

Блискуча сцена, зображена на цьому знімку космічного телескопа NASA/ESA Hubble — це спіральна галактика NGC 5248, розташована за 42 млн світлових років від Землі в сузір’ї Волопаса. Вона також відома як Колдуелл 45. Каталог Колдуелла містить візуально цікаві небесні об’єкти, які не так часто спостерігаються астрономами-аматорами, як більш відомі об’єкти Мессьє.

NGC 5248 — одна з так званих спіралей «великого розміру», з помітними спіральними рукавами, які тягнуться від ядра до диска. Вона також має слабку стрижневу структуру в центрі, між внутрішніми кінцями спіральних рукавів, яка не настільки очевидна на цьому портреті від Hubble у видимому світлі.

Такі особливості, що порушують симетрію обертання галактики, мають величезний вплив на те, як матерія рухається в ній, і, зрештою, на її еволюцію в часі. Вони подають газ із зовнішніх районів галактики до внутрішніх областей зореутворення і навіть до центральної чорної діри галактики, де він може дати поштовх активному галактичному ядру.

«Ядерні кільця» в центрі галактики

Ці потоки газу значною мірою сформували NGC 5248. Вона має багато яскравих «зоряних областей» інтенсивного зореутворення, розкиданих по її диску, в яких домінує популяція молодих світил. Галактика навіть має дві дуже активні кільцеподібні зоряні області навколо свого ядра, заповнені молодими скупченнями зір.

Ці «ядерні кільця» досить примітні, але зазвичай «ядерне кільце» має тенденцію блокувати газ від проникнення в ядро галактики. NGC 5248, що має друге кільце всередині першого, є маркером того, наскільки потужними можуть бути потоки матерії та енергії.

Оскільки галактика розташована відносно близько, її добре видимі області спалахів зір роблять її мішенню для професійних астрономів і аматорів.

Плями та спалахи: Сонце досягло максимуму своєї активності