Телескоп Hubble зазнімкував галактичну «побудову»

Астрономи, які працюють із космічним телескопом Hubble, опублікували цікаве зображення. Воно демонструє пару галактик Arp-Madore 2105-332, які взаємодіють.

Пара галактик Arp-Madore 2105-332, які взаємодіють. Джерело: ESA/Hubble & NASA, J. Dalcanton

Arp-Madore 2105-332 розташована на відстані 200 млн світлових років від Землі у напрямку до сузір’я Мікроскопа. Спектри обох галактик демонструють емісійні лінії, що відрізняє їх від галактик, у спектрах яких присутні характерні розриви, які називаються лініями поглинання. Емісійні лінії утворюються, коли гази дуже гарячі, а отже, мають достатньо енергії, щоб атоми та молекули «збудилися» і випустили світло. Отже, вони вказують на високоенергетичні процеси, які відбуваються всередині галактик, найімовірніше, пов’язані з формуванням нових зір.

Приливні взаємодії вже почали позначатися на обох галактиках. Можна звернути увагу, що вони з’єднані світловим перешийком, що світиться і складається з витягнутої речовини та зір.

Завдяки високій якості зображення, ми також можемо побачити ще кілька галактик, які ніяк не пов’язані з Arp-Madore 2105-332, але розташовані таким вдалим чином, що вишикувалися в ряд під лівим учасником пари. Насправді члени цієї «побудови» перебувають на куди більшій відстані від Землі, ніж Arp-Madore 2105-332.

Раніше ми розповідали про те, як астрономи виявили неоднорідність у центрі Чумацького Шляху.