Телескоп Hubble виміряв розміри найближчої землеподібної екзопланети

Космічний телескоп Hubble виміряв розміри найближчої відомої землеподібної екзопланети. Виявилося, що її діаметр перевищує діаметр Землі всього на 7%.

Екзопланета LTT 1445Ac в уяві художника. Джерело: NASA, ESA, Leah Hustak (STScI)

Екзопланету LTT 1445Ac виявила місія TESS 2022 року. Вона входить до складу системи з трьох червоних карликів, розташованої від нас на відстані 22 світлових років. Ця система має досить складну конфігурацію. Навколо однієї з її зір обертаються щонайменше три планети, включно з LTT 1445Ac. У двох інших червоних карликів компаньйонів поки не знайдено.

LTT 1445Ac знайшли за допомогою транзитного методу, коли вона проходила по диску своєї зорі. Однак до недавнього часу астрономи не були впевнені стосовно геометрії площини орбіти екзопланети. Це означало, що вона могла пройти лише невеликою ділянкою диска своєї зорі, а це дало б неточне значення її діаметра.

Щоб зняти всі сумніви з цього приводу, астрономи залучили телескоп Hubble. Його спостереження показали, що LTT 1445Ac здійснює нормальний транзит зоряним диском, а її діаметр лише в 1,07 раза більший за діаметр Землі. Отже, йдеться про кам’янистий світ. Щоправда, температура його освітленого боку становить близько 260°C, а отже, він не надто підходить для існування звичного нам життя.

У будь-якому разі, отримані результати означають, що астрономи можуть продовжити вивчення LTT 1445Ac, зокрема, зайнятися пошуками її атмосфери. Те ж саме стосується й інших планет у цій системі.

Раніше ми розповідали про те, як астрономи знайшли піщані хмари в атмосфері екзопланети.

За матеріалами https://science.nasa.gov