Телескоп Hubble зазнімкував «сховане» зоряне скупчення

Представлене зображення отримали за допомогою встановленої на борту телескопа Hubble камери WFC3. Воно наочно демонструє два основних типи зір, що населяють наш Чумацький Шлях.

Шаровое скопление Liller 1
Кулясте скупчення Liller 1 (фото Hubble). Джерело: ESA/Hubble & NASA, F. Ferraro

У центрі знімка можна побачити кулясте скупчення Liller 1. Воно розташоване на відстані 30 тисяч світлових років від Землі в районі балджу Галактики. Приглушені червоні тони зір Liller 1 частково відтінені блиском молодших і гарячих світил, розкиданих по всьому знімку Hubble.

Отримання знімка Liller 1 було складним завданням. Попри відносно невелику за астрономічними мірками відстань, його спостереження серйозно ускладнені пиловими хмарами, що заполонюють центр Чумацького Шляху та розсіюють видиме світло. Через них переважно проходить червоне світло, а також інфрачервоні хвилі. На щастя, камера WFC3 чутлива до обох типів хвиль, що дозволило зазнімкувати «сховане» скупчення.

Liller 1 дуже цікавить астрономів через своє зоряне населення. Зазвичай кулясті скупчення складаються лише з дуже старих світил, вік яких можна порівняти з віком Всесвіту. Але Liller 1 є винятком із цього правила. Спостереження показали, що воно населене двома основними групами зір, одна з яких має вік 12 млрд років, а інша лише 1—2 млрд років. Це свідчить про те, що якимось чином Liller 1 зберігало можливість формувати нові світила протягом значного проміжку часу.

Раніше ми писали про те, як чорні діри руйнують тисячі зір у скупченнях.