Технології James Webb вже використовують для лікування зору

Космічний телескоп James Webb (JWST) уже довів свою наукову цінність своїми, напрочуд деталізованими, знімками. Величезні та потужні дзеркала вловлюють світло на відстані мільярдів світлових років завдяки надточній технології вирівнювання, яка відповідає за неймовірну чітку картинку далеких об`єктів. Але ця технологія не обмежується лише спостереженнями за Всесвітом. Винахід був інтегрований в iDesign Refractive Studio від Johnson & Johnson Vision — пристрій, який виконує точні сканування людських очей, для визначення дефектів зору пацієнтів.

Тестування дзеркал космічного телескопа James Webb
Тестування дзеркал космічного телескопа James Webb. Авторство зображення: NASA/MSFC

За даними NASA, технологія вирівнювання дзеркал зародилася на початку 2000-х років. 20 років тому субпідрядник WaveFront Sciences з Альбукерке, штат Нью-Мексико, працював із космічним агентством над розробкою системи для вимірювання відхилень у дзеркалах James Webb під час їх полірування відповідно до точних специфікацій.

Після успіху цієї коригувальної технології деякі алгоритми були згодом інтегровані в комерційний продукт під назвою Complete Ophthalmic Analysis System (COAS), який міг діагностувати захворювання очей шляхом їх картографування. Ця технологія потрапила до рук компанії Johnson & Johnson у 2017 році, яка використала її у своєму приладі iDesign Refractive Studio. Прилад був сертифікований у 2018 році та схвалений державною організацією Food an Drug Administration approval (Управління з харчових продуктів та ліків США).

Прилад iDesign Refractive Studio від студії Johnson & Johnson
Прилад iDesign Refractive Studio від студії Johnson & Johnson, який проводить точні вимірювання очей, що зображає зорові шляхи та кривину рогівки, щоб допомогти лікарям діагностувати та спланувати лікування проблем із зором. Авторство: Johnson & Johnson Vision

Johnson & Johnson описує технологію, як «оптичний відбиток пальця, унікальний для ока кожного пацієнта». Технологія здатна сканувати та діагностувати захворювання очей в окремих людей, щоб визначити правильний та ефективний курс лікування.

Технології James Webb включають понад 1200 вимірювань очей кожної людини для діагностики проблем зору. Фото: Johnson & Johnson Vision

У NASA пояснюють, що раніше хірургія ока базувалася на обмеженій інформації про структуру очей пацієнтів. Але тепер, завдяки інтеграції технології від James Webb, вона може включати понад 1200 вимірювань очей кожної людини, встановлюючи діагноз із недосяжною раніше точністю. Успіх студії iDesign Refractive Studio є лише одним із багатьох прикладів того, як технології NASA впливають не тільки на космічний, а й на приватний сектор.

Раніше ми розповідали про п’ять інновацій NASA, що закріпилися у побуті