Таким ми його ще не бачили: опубліковано епічний портрет Сонця

Астрофотограф Ендрю Маккарті знову вразив усіх шанувальників своєї творчості черговою дивовижною роботою. Цього разу він створив унікальний 375-мегапіксельний портрет Сонця.

375-мегапіксельний портрет Сонця. Джерело: Andrew McCarthy

Нині Сонце досягло піка чергового циклу своєї активності. Поверхня зорі вкрита великою кількістю плям, вона регулярно виробляє потужні спалахи та викиди плазми. Коли такі викиди досягають нашої планети, вони викликають геомагнітні бурі, що супроводжуються полярними сяйвами.

375-мегапіксельний портрет Сонця. Джерело: Andrew McCarthy

У своїй новій роботі, Ендрю Маккарті прагнув передати всю міць нашого світила. Зображення було складено зі знімків загальним об’ємом більш ніж у терабайт даних. Вони були зроблені за допомогою телескопа, модифікованого для спостережень в H-альфа діапазоні хвиль. Це дало змогу зафіксувати найтонші деталі сонячної поверхні та його корони, такі як плями й протуберанці.

Корональні петлі на Сонці. Джерело: Andrew McCarthy

При цьому фотограф підкреслив, що в таких портретах важливо розуміти, що реально, а що є художнім елементом. Наприклад, знімок корони реальний, але він був зроблений у день повного сонячного затемнення, тоді як хромосфера знімкувалася вже пізніше. А ось корональні петлі були додані цифровим чином — але при цьому їхні зображення засновані на реальних даних.

Крім світлин, Маккарті також опублікував зроблений ним таймлапс. Він демонструє, як викинута плазма прямує назад у сонячну хромосферу, рухаючись, немов по шосе, уздовж ліній магнітного поля.

Раніше ми розповідали про те, як записи Йогана Кеплера допоможуть астрономам розгадати загадку сонячних циклів.