Світ із лавовою півкулею: астрономи знайшли екстремальну екзопланету

Вчені виявили третю екзопланету, що входить до складу зоряної системи HD 63433. За своїми фізичними характеристиками вона нагадує Землю, але при цьому має досить екстремальні умови на поверхні.

Покрита лавою екзопланета в уявленні художника. Джерело: Julie Roussy, McGill Graphic Design and Getty Images

HD 63433 являє собою молодий жовтий карлик, чий вік не перевищує 400 млн років. Він розташований на відстані близько 73 світлових років від Землі у напрямку до сузір’я Близнюки.

У 2020 році астрономи знайшли в системі HD 63433 дві нептуноподібні екзопланети. Тепер цей список поповнився ще однією. Проаналізувавши дані, зібрані телескопом TESS, дослідники виявили сигнал, що повторюється через кожні 4,2 дня. Він відповідає транзитам кам’янистої екзопланети, чий діаметр лише на 10% перевершує діаметр Землі.

Орбіта знайденої екзопланети пролягає у вісім разів ближче до своєї зорі, ніж орбіта Меркурія до Сонця. Через це вона перебуває в приливному захопленні й завжди повернута до світила однією і тією ж стороною. За оцінками астрономів, температура її денної півкулі становить 1250 °C, чого достатньо для розплавлення гірських порід. Найімовірніше, у цього світу немає атмосфери, а сторона, повернута до зорі, вкрита лавовим океаном.

За словами дослідників, невеликий розмір планети, її «юність» і близькість до зорі роблять її цікавим кандидатом для подальших спостережень. Вони могли б пролити світло на її «темний» бік і дати остаточну відповідь про наявність чи відсутність атмосфери.

Раніше ми розповідали про те, що близька до Землі екзопланета виявилася темною та позбавленою атмосфери.