Свідок динозаврів: телескоп «Субару» зазнімкував спіральну галактику

Встановлений на вершині гавайського вулкана Мауна-Кеа телескоп «Субару», порадував усіх шанувальників астрономії новим чудовим зображенням. На ньому можна побачити галактику NGC 521.

Спіральна галактика NGC 521. Джерело: Subaru

NGC 521 розташована на відстані 224 млн світлових років від Землі у напрямку сузір’я Кита. Вона була відкрита у 1785 році астрономом Вільямом Гершелем. Він описав її як тьмяну, неправильної круглої форми туманність, яка яскравіша в центрі. У ті часи астрономи ще не знали, що такі об’єкти є іншими галактиками.

Завдяки тому, що NGC 521 повернута до нас «обличчям», ми можемо у всіх деталях розглянути її структуру. Як і наш Чумацький Шлях, вона являє собою спіральну галактику з перетинкою — яскравою структурою, що перетинає центр складений з газу та зір і з якої «виростають» рукави.

На знімку «Субару» також добре видно балдж NGC 521 і темні смуги в спіральних рукавах. Останні відповідають хмарам міжзоряного пилу. Колірний контраст очевидний: балдж і перетинка мають червонуватий відтінок, а спіральні рукави з молодшими зорями — блакитний. Швидше за все, якби ми зазнімкували наш Чумацький Шлях з такого ж ракурсу, отримане зображення було б дуже схоже на NGC 521.

За час спостережень астрономи зафіксували в NGC 521 появу трьох наднових — у 1966, 1982 та 2006 роках. Втім, треба розуміти, що насправді вони вибухнули багато мільйонів років тому. Просто світло від їхнього спалаху дійшло до нас лише зараз. Своєю чергою, оскільки NGC 521 знаходиться на відстані 224 млн світлових років від Землі, то якщо в цій галактиці є розумні спостерігачі, вони бачать наш Чумацький Шлях таким, яким він був у Тріасовому періоді: епосі, коли на нашій планеті з’явилися перші динозаври. Раніше ми розповідали, як телескоп «Субару» зазнімкував дві галактики-медузи.

За матеріалами subarutelescope.org

Свідок динозаврів: телескоп «Субару» зазнімкував спіральну галактику
Google Earth допоміг виявити прихований ударний метеоритний кратер
Airbus випробовує свої марсоходи в кар’єрі біля Лондона
Старт SpaceX Crew-9 вчергове перенесли на пізнішу дату
Чи може міжзоряний квантовий зв’язок залучити Землю або розв’язати парадокс Фермі?
10 мільярдів градусів: новий японський телескоп розкрив таємниці загиблої зорі