Супутник NASA насправді впав у Сахарі

Супутник RHESSI, який усі звинувачували в тому, що це він наробив галасу в Києві, насправді упав на Землю значно пізніше тієї ж ночі. Міністерство оборони США повідомляє, що сталося це над пустелею Сахара в Африці.

Супутник RHESSІ
Супутник RHESSІ. Джерело: NASA

Супутник RHESSI упав, але не в Києві

Старий супутник спостереження за Сонцем NASA RHESSI, який звинувачували в тому, що це він налякав мешканців Києва ввечері 19 квітня, дійсно упав на Землю. Щоправда, українська ППО до цього непричетна. За повідомленнями Міністерства оборони США, сталося це над пустелею Сахара

Трапилось це о 2:21 ночі за київським часом десь над судансько-єгипетським кордоном. Цю інформацію підтвердив астрофізик Джонатан Макдауел, який раніше спростував падіння RHESSI у Києві.

Представники NASA повідомили, що більша частина уламків космічного апарата, ймовірно, згоріла в атмосфері Землі, хоча очікується, що деякі з них все ж могли досягти поверхні. Але це малонаселений район, тож навряд чи хтось постраждав.

Що це за супутник?

RHESSI (скорочено від Reuven Ramaty High Energy Solar Spectroscopic Imager) був запущений на низьку навколоземну орбіту за допомогою ракети Pegasus XL у 2002 році. Метою його запуску було дослідження Сонця, точніше — високоенергетичних електронів, які народжуються під час спалахів на нашому світилі.

Супутник продовжував працювати до 2018 року. «RHESSI задокументував величезну кількість сонячних спалахів — від крихітних до катастрофічних, у десятки тисяч разів більших і потужніших», — написали представники NASA.

RHESSI навіть зробив відкриття, не пов’язані зі спалахами, наприклад, покращив вимірювання форми Сонця та показав, що земні гамма-спалахи, які відбуваються у верхніх шарах атмосфери нашої планети, поширеніші, ніж вважалося досі.

Але 2018 року супутник вичерпав свій ресурс і перестав працювати. Він став частиною велетенської хмари космічного сміття з понад 30 тис. уламків, яка кружляє навколо нашої планети. Але, зрештою, тертя молекул атмосфери, які хоч і у малій кількості, але присутні на тій висоті, де пролягала його орбіта, вповільнило апарат, і він упав на Землю.

Невдале дослідження виявило дивну особливість Чумацього Шляху