США та Великобританія почнуть спільні комерційні польоти в космос, а російський супутник іде слідом за військовим кораблем: дайджест новин

Підбірка космічних новин до сніданку: астрономи спостерігали найтриваліше місячне затемнення за останні 33 роки, а вчені винайшли новий метод реконструкції минулого клімату на Марсі. Китайський стартап — виробник супутникових електричних двигунів — отримає багатомільйонне фінансування.

Зміст

Впливові країни ділять простір та його багатства, залишаючи інших позаду

Супутники допомагають керувати Інтернетом і телебаченням та займають центральне місце у Глобальній системі позиціонування. Вони забезпечують сучасне прогнозування погоди, допомагають вченим відстежувати погіршення стану довкілля та грають величезну роль у сучасних військових технологіях. Країни, котрі не мають власних супутників, які надають ці послуги, покладаються на інші держави. Для тих, хто хоче розвивати свою власну супутникову інфраструктуру, можливості закінчуються у міру того, як заповнюється простір. Нерівність вже проявляється у доступі до супутників. У не такому й віддаленому майбутньому здатність видобувати ресурси з Місяця та астероїдів може стати основною відмінністю між заможними та незаможними в космосі. У міру появи політики існує ризик того, що ця нерівність стане постійною.

«Успішно запущений» російський військовий супутник скоро впаде на Землю

«Космос-2555» був запущений 29 квітня ракетою «Ангара-1.2» з космодрому Плесецьк. Це був перший з 2014 року політ для цієї модифікації носія. Згідно з офіційними повідомленнями, запуск пройшов успішно. За даними супутникових споттерів, після запуску «Космос-2555» зробив лише один невеликий маневр, недостатній для того, щоб серйозно змінити свої орбітальні характеристики. В результаті апарат почав швидко втрачати висоту. Станом на 15 травня перигей орбіти «Космосу-2525» знизився до 222 км. Зважаючи на нездатність супутника підняти висоту, він або повністю вийшов з ладу, або на його борту сталася якась аварія. У будь-якому випадку це означає, що вже найближчим часом «Космос-2555» згорить у земній атмосфері.

Зростання регіонів ринку Аналітика зображень 2022: розмір галузі, частка, можливості та проблеми, плани розвитку, прогноз до 2026 року

Звіт про ринок Аналітика зображень охоплює всесвітній аналіз поточних показників галузі, розвитку та тенденцій провідних гравців. У звіті розглядаються майбутні перспективи росту, виручка, регіональна сегментація та можливості, що з’являться впродовж прогнозованого періоду. Також цей звіт подає загальний розмір ринку Аналітика зображень шляхом аналізу історичних даних та майбутніх перспектив.

Макс Поляков, засновник Firefly Aerospace, має намір інвестувати у військові технології України

На думку Макса Полякова, Україна може і має активізувати розробку власних технологій, які б суттєво посилили безпеку країни. «Я готовий інвестувати у військові та розвідувальні технології, спрямовані на зміцнення безпеки України», — зазначив Поляков. Крім того, бізнесмен висловив упевненість у тому, що Україна не повинна залежати від зволікань міжнародних партнерів або багатомісячного укладання контрактів з іноземними компаніями — навпаки, країні потрібно самостійно створювати сучасне озброєння.

Сонячно-електричний двигун, який розробляється в Лабораторії реактивного руху NASA. Джерело: NASA/JPL-Caltech

Китайський стартап із супутникових двигунів отримує фінансування у міру зростання проєктів супутникового угруповання в країні

Китайська компанія з виробництва супутникових електричних двигунів отримала багатомільйонне фінансування ангельського раунду на тлі поширення китайських планів угруповання. Основною продукцією компанії є двигуни Холла та мікрохвильові електричні двигуни, випробування яких на орбіті заплановані до грудня цього року.

Небагато компаній займаються двигунами для малих супутників у Китаї, але попит на такі системи очевидний.

Inmarsat погоджується вивести наземну станцію з Нідерландів

Inmarsat запитує у Греції дозвіл на перенесення наземної станції з Нідерландів, які хочуть продати спектр C-діапазону, котрий сайт використовує для забезпечення безпеки на морі операторам бездротового зв’язку 5G.

Британський супутниковий оператор раніше стверджував, що в переїзді з села Бурум на півночі Нідерландів немає потреби, бо, можливо, його послуги можуть ділити смугу спектра з операторами 5G.

Проте компанія заявила, що працює з владою Греції над отриманням ліцензії відповідно до рекомендацій зовнішнього комітету, призначеного урядом Нідерландів для пошуку способів продажу частот оператора 3,5 ГГц без втручання в служби безпеки.

Launcher називає клієнтів для першого польоту космічного буксира Orbiter

Компанія Launcher, що займається ракетами-носіями та космічними транспортними послугами, заповнила маніфест першого польоту свого космічного буксира наприкінці цього року, поєднуючи комерційні та академічні корисні навантаження.

16 травня Launcher оголосила, що перший політ її орбітального корабля, який виконуватиметься в межах місії SpaceX Transporter-6 у жовтні, розгортатиме супутники для шести клієнтів і нестиме корисні навантаження для чотирьох інших.

Три замовники супутників — стартапи, що розробляють кубсати: Skyline Celestial, Innova Space та NPC Spacemind. Два інші — це студентські проєкти кубсатів у Каліфорнійському політехнічному інституті Понома та Стенфордському університеті. Компанія Launcher не розкрила ім’я замовника шостого супутника.

Redwire попереджає про волатильність на ринках комерційної космонавтики

Компанія Redwire, що займається космічними технологіями, заявила, що хоча вона як і раніше вважає комерційний сектор своєю найбільшою перспективою для довгострокового зростання, нестабільність серед її клієнтів може викликати затримки. Redwire, що стала публічною в результаті злиття SPAC минулого року, повідомила про виручку в розмірі 32,9 млн доларів у своєму звіті про прибутки та збитки за перший квартал від 12 травня. Компанія отримала чистий збиток у розмірі 17,3 млн доларів і скоригований прибуток до відрахування відсотків, податків, зносу та амортизації (EBITDA), збиток у розмірі $4,7 млн ​​за квартал.

США та Великобританія вступають у комерційне партнерство у сфері космічних польотів

У четвер Сполучені Штати та Великобританія уклали угоду про комерційне партнерство в галузі космічних польотів з метою запуску дешевших, швидших та більш впорядкованих космічних польотів. Відповідно до угоди, дві країни погоджуються працювати разом, щоб розширити можливості британських та американських компаній для запуску місій із космодромів обох країн за рахунок скорочення бюрократичної тяганини та нормативних перешкод, йдеться у повідомленні. Зокрема, угода усуває дублювання ліцензування між двома країнами для комерційної космічної діяльності, знижуючи витрати та тягар процедур, прагнучи при цьому підтримувати високий рівень стандартів безпеки.

«Кривавий місяць» 2022 року, найдовше повне місячне затемнення за 33 роки

Повне місячне затемнення стало найтривалішим з 1989 року. Місяць набув страшного криваво-червоного забарвлення під час повного свого затемнення в ніч на неділю, яке потенційно могли побачити мільйони людей на чотирьох континентах. Це явище можна було спостерігати, якщо дозволяла погода, з більшої частини світу, що охоплює Америку, Антарктиду, Європу, Африку та східну частину моря.

Вчені винайшли новий спосіб реконструкції минулого клімату на Марсі

Австралійські вчені з університету Монаша надали нові докази того, що протягом усієї історії Марса відбувалася висока швидкість ерозії. Їхнє дослідження визначає час і швидкість ерозії та накопичення відкладень впродовж геологічної історії Марса абсолютно новим способом і вперше дає кількісну оцінку еродованості кожного з типів гірських порід, які ми бачимо на поверхні Червоної планети. Це важливо, бо показує, що розмаїття піску, віднесеного вітром у кратери, може бути пов’язане з кліматичною історією Марса, відкриваючи новий спосіб зрозуміти, коли в геологічному часі він міг бути живий.

Читайте також: Американська розвідка готова розсекретити всі дані про інопланетян, а вчені знайшли спосіб захистити колоністів Марса від радіації: дайджест новин