Spitzer зазнімкував «зоряну колиску»

Новини астрономії, астрофізики та космології

На цьому знімку, зробленому інфрачервоним космічним телескопом Spitzer, зображений один із зоряних «пологових будинків» нашого Чумацького Шляху, видимий у сузір’ї Орла. Знімок демонструє цілий розсип газо-пилових хмар, а також безліч «бульбашок».

Їхні розміри становлять від 10 до 30 світлових років. Вони містять сотні, а то й тисячі новонароджених світил, потужне випромінювання яких розігріває навколишній газ та пил, змушуючи їх розширюватись. Це і призводить до формування сферичних структур, які спостерігаються на знімку.

Кольори на зображенні умовні та відповідають різним довжинам хвиль інфрачервоного спектра. Синій показує світло зір, зелений — випромінювання, яке випускають пилові частинки, червоний — випромінювання нагрітого зорями пилу.

Ударні хвилі, сформовані внаслідок проходження через регіон активного зореутворення, швидкісних світил. Джерело: NASA/JPL-Caltech

На знімку також можна побачити чотири червоні дуги — ударні хвилі, утворені внаслідок проходження через цей регіон зір, які швидко рухаються. Їхнє випромінювання розганяє пилові частинки, що призводить до формування характерних структур. Щодо темних згустків (філаментів), то вони складаються з настільки щільних скупчень газу та пилу, що крізь них не може пробитися навіть інфрачервоне випромінювання. У майбутньому всередині них народиться нове покоління світил.