SpaceX запустила вже 2000 супутників Starlink

18 січня 2022 року ракета Falcon 9 вивела на орбіту ще 49 супутників Starlink. Отже, загальна кількість цих апаратів зв’язку, запущених американською компанією, перевищила 2000. Не усі з них використовуються зараз, а частина вже зійшла з орбіти. Але таке стрімке збільшення супутникового угрупування все одно викликає занепокоєння в астрономів.

Супутник Starlink
Супутник Starlink. Джерело: SpaceX

Скільки супутників Starlink зараз на орбіті?

Компанія SpaceX впритул наблизилася до своєї мети — щотижня запускати у космос ракету Falcon 9. Тільки минулого тижня було здійснено запуск місії з доставлення на орбіту більш ніж тисячі супутників, серед яких був і український «Січ-2-30», а в понеділок, 18 січня, вже відбувся новий вдалий старт. Перший ступінь ракети успішно сів на баржу в Атлантичному океані.

На орбіту вивели 49 супутників Starlink. Цей запуск ознаменував собою подолання важливої психологічної межі. Загальна кількість супутників зв’язку Starlink, запущених SpaceX, склала 2042. Це неймовірний результат, з урахуванням того, що запуск прототипу цього апарата відбувся 2018-го, а перший пуск серійних «старлінків» — 2019 року.

Однак не всі з цих супутників нині перебувають на орбіті. 1469 із них використовуються для передачі даних. Ще 272 прямують до орбіт, на яких будуть використовуватися. Решта уже зійшла з орбіти. Загалом на сьогодні SpaceX запланувала запуск 4408 супутників Starlink. У майбутньому ця кількість може зрости до 30 000.

Тисячі супутників — це добре чи погано

Супутники Starlink призначені для забезпечення мешканців усієї земної кулі бездротовим інтернетом, і навіть у тих регіонах, де його ніколи не було.

Але не всі поділяють радість від запуску цих супутників. Зокрема астрономи побоюються, що така кількість апаратів заважатиме їм спостерігати за зоряним небом. Ці дискусії вже призвели до того, що SpaceX зменшила яскравість своїх супутників. Але цього може виявитися недостатньо. Якщо 2019 року тільки 0,5 знімків космосу з Землі були затінені супутниками, то зараз це число зросло до 20 відсотків. Астрономи занепокоєні, що можуть через це пропустити небезпечний для Землі астероїд.

За матеріалами spacenews.com