Solar Orbiter вирушив до Сонця

Космічні технології

Сьогодні вранці з космодрому на мисі Канаверал була пущена ракета Atlas V. Вона успішно вивела на навколоземну орбіту автоматичний розвідник Solar Orbiter, який здійснив запланований маневр і вийшов на траєкторію польоту до Венери. Повідомляється, що розкриття його сонячних панелей відбулося штатно. У найближчі кілька днів апарат розгорне кілька антен та активує наукові інструменти.

Solar Orbiter призначений для вивчення Сонця. Після запуску він здійснить два гравітаційних маневри на околицях Венери та один — на околицях Землі. Завдяки їм до 2022 року апарат вийде на витягнуту орбіту з перигелієм на відстані 0,28 а.о. (42 млн км) від центру нашої зорі. Перебуваючи на цій орбіті, він зможе виконати детальні вимірювання характеристик внутрішньої частини геліосфери та сонячного вітру, який зароджується.

Для виконання поставлених завдань Solar Orbiter оснащений комплектом із десяти наукових приладів у складі коронографа, магнітометра, детекторів заряджених часток, систем отримання зображень та іншого обладнання. Всі інструменти приховані під багатошаровим теплозахисним екраном, який на околицях перигелію нагріватиметься до 520°C.

Важлива особливість зонда Solar Orbiter, що відрізняє його від місії Parker Solar Probe, полягає в тому, що під час гравітаційних маневрів цей апарат також поступово змінюватиме нахил своєї орбіти. До 2022 року він становитиме 17°, що дозволить йому вести прямі спостереження приполярних регіонів Сонця та передавати їхні зображення на Землю. У разі подальшого продовження місії інженери розраховують провести нові «гравітаційні корекції» та до 2029 року збільшити нахил до 33°.