Штучний інтелект знайшов на супутникових знімках боброві запруди

Штучний інтелект як систему машинного навчання залучили до оцінки кількості бобрів у Північній Америці. Для цього вчені натренували машину шукати на супутникових знімках греблі, які будують на річках ці тварини.

Боброва гребля
Боброва гребля. Джерело: phys.org

Боброві греблі на супутникових знімках

Американські вчені-екологи навчили штучний інтелект шукати боброві греблі на річках та струмках. Стаття про це опублікована в Journal of Geophysical Research: Biogeosciences. Дослідники створили алгоритм машинного навчання Earth Engine Automated Geospatial Element(s) Recognition (EEAGER), який натренували на фотознімках та супутникових зображеннях, де раніше вже були ідентифіковані споруди, створені цими тваринами.

Штучний інтелект і раніше застосовували для обробки супутникових знімків і видобування з них геопросторової інформації. Зокрема, таким чином вже рахували дерева у Північній Африці та водорості на камінні у пустелях.

Тепер настала черга бобрів. Після того, як вчені натренували штучний інтелект, йому дали обробити низку свіжих супутникових зображень, а потім перевірили, наскільки точно він зміг ідентифікувати на них греблі.

Виявилося, що ландшафти, які зазнали впливу інженерної діяльності бобрів, машина впізнає з точністю 98,5 відсотка. А ось самі греблі штучний інтелект знаходить не так впевнено: точність впізнання раніше відомих складає 63 відсотки, а передбачення тих, які раніше не бачили й люди — лише 25 відсотків.

Навіщо вченим рахувати бобрів?

У майбутньому дослідники планують вдосконалити штучний інтелект. Адже рахування бобрів — це не витребеньки, а дійсно важлива наукова задача. Греблі, які будують ці тварини, здійснюють чималий вплив на клімат. Вони створюють нові місця існування для інших видів тварин, утримують вуглець та забезпечують водою посушливі райони.

Колись бобрів у Північній Америці було надзвичайно багато. Але потім через полювання їхня кількість почала зменшуватися. І це вкрай негативно вплинуло на природні екосистеми, які вони створювали. Вже кілька десятиліть їх знову стає більше. І вченим вкрай важливо знати, як швидко збільшується популяція цих тварин і як це впливає на довкілля.

James Webb виявив найвіддаленіший вибух наднової у ранньому Всесвіті