Шматок китайської ракети впав та застряг у полі: фото

Гігантський шматок від першого ступеня китайської ракети «Чанчжен-2D» упав на Землю та застряг у посівах у північно-західній провінції Ганьсу. Світлину інциденту опублікували очевидці в китайській соціальній мережі Weibo. На зображеннях видно масивну металеву конструкцію, яка розташована вертикально у свіжообробленому ґрунті та виступає приблизно на 7 м у висоту.

Long March 2D
Уламки першого ступеня китайської ракети «Чанчжен-2D». Фото: Weibo

Ця частина, ймовірно, належала ракеті, яку Китай запустив 29 жовтня для виведення партії супутників на орбіту. Але офіційна влада КНР поки не прокоментувала інцидент. Адміністратор NASA Білл Нельсон раніше вже звинувачував Китай у недотриманні відповідальних стандартів щодо космічного сміття, але у Піднебесній ніби не чують колег з американського космічного агентства.

Інциденти з «Чанчжен»

Прискорювачі ракет серії «Чанчжен» завжди були одноразовими. А це означає, що вони або безконтрольно падають через атмосферу Землі, або залишаються на низькій навколоземній орбіті, засмічуючи її. Західні чиновники вже давно критикують цю практику, аргументуючи, що одноразові прискорювачі шкідливі для екології у порівнянні з частинами ракет багаторазового використання, а ще й потенційно небезпечні для людей.

Long March 2D
Уламки першого ступеня китайської ракети «Чанчжен-2D». Фото: Weibo

Це не перший інцидент із відпрацьованими китайськими ракетами. На початку цього року уламки «Чанчжен-5B» не згоріли в атмосфері та впали в Індійський і Тихий океани. У травні 2020-го уламки китайської ракети впали в Кот-д’Івуарі та пошкодили приватну власність. Інші уламки опинилися в Індійському океані неподалік від Мальдівів.

Знайди китайську ракету, що падає

31 жовтня ракета «Чанчжен-5В» відправила на орбіту другий модуль китайської космічної станції. Очікується, що залишки ракети також впадуть на поверхню Землі. Але коли й де це відбудеться, ніхто не знає. Користувачі соцмереж уже пропонують зіграти у гру «знайди китайську ракету, що падає».

Раніше ми повідомляли про те, як вчені підрахували ризик смерті від падіння космічного сміття.