Школярі посадили гігантське «місячне дерево»

Учні школи STEAM Magnet у Каліфорнії посадили паросток секвої. Це дерево відоме тим, що виростає до гігантських розмірів і має цінну деревину. Однак конкретно той екземпляр, який дістався підліткам, цікавий з іншої причини. Його виростили з насіння, що подорожувало навколо Місяця.

Школярі висаджують місячне дерево
Школярі висаджують «місячне дерево». Джерело: phys.org

Школярі посадили незвичне дерево

14 жовтня учні школи STEAM Magnet, що розташована у місті Сантьяго в Каліфорнії, посадили дерево. У цій новині не було б нічого незвичного, якби секвою не виростили з насіння, що у 2022 році здійснило подорож навколо Місяця на космічному кораблі Orion.

Сама по собі школа STEAM Magnet є достатньо незвичайною. Це маленький приватний заклад, в якому навчається близько 500 дітей. Він орієнтований на вивчення науки й технологій. NASA має з ним тісні зв’язки, й саме сюди передали один із саджанців «місячних дерев».

Школярі із задоволенням взяли участь у висаджуванні незвичної рослини, адже чимало з них і самі мріють полетіти в космос. Поки що секвоя зовсім невелика. Проте дерева цього виду славляться тим, що живуть тисячі років і виростають до справді величезних розмірів.

Тож спеціально для допитливих підлітків під час висаджування дерев за допомогою мотузок на землі виклали кола, які показують, якого розміру буде саджанець через 50 та 500 років. А поки він ростиме, за ним доглядатимуть волонтери.

«Місячна секвоя»

Висаджена у школі в Сантьяго секвоя — не перше «місячне дерево» на території США. Ще один з астронавтів експедиції Apollo 14 возив на наш супутник пакетик із насінням. Після польоту насіння проростили й розсадили по різних штатах — від Алабами до Вашингтону.

У 2022 році насіння різних рослин розмістили на борту космічного корабля Orion цілком свідомо. Основним завданням місії Artemis 1 була перевірка нормальності роботи усіх систем корабля та носія. Однак навіть із безпілотного польоту вчені намагалися витиснути максимум наукової інформації.

Саме тому місце астронавтів на борту зайняло насіння. У космосі багато радіації, і вченим було цікаво, як вона вплине на проростання наших зелених сусідів по планеті. Виявилося, у тих все гаразд. Тож працівникам NASA довелося перекваліфіковуватися у садівників й спішно роздавати 150 саджанців «місячних дерев».

Більшість із них дісталися різним національним паркам, однак деяку кількість отримали музеї та навчальні заклади. Так один із саджанців і потрапив до школи STEAM Magnet. І це ще не кінець, адже у NASA підростає наступна партія «місячних дерев», які теж роздадуть.