Російський військовий супутник зійшов з орбіти менш ніж за два місяці після запуску

Російський військовий супутник «Космос-2560» зійшов з орбіти та згорів у земній атмосфері менш як за два місяці після його запуску. Про це повідомив астрофізик Джонатан Макдауелл, який спеціалізується на веденні пускової статистики та відстеженні об’єктів на навколоземній орбіті.

«Космос-2560» був запущений 15 жовтня 2022 року з військового космодрому Плесецьк легкою ракетою «Ангара-1.2». Він був єдиним вантажем на борту носія. Призначення апарата трималося в секреті, але на думку експертів, він був розвідувальним супутником класу «ЭМКА». Ці апарати є спрощеною версією супутників «Розбег».

Після запуску в «Роскосмосі» повідомили, що з апаратом встановлений та підтримується стійкий зв’язок, а його бортові системи працюють у штатному режимі. Проте, за словами Макдауелла, за весь час перебування на орбіті «Космос-2560» не виконав жодного маневру. В результаті, вже 10 грудня, він увійшов у земну атмосферу та згорів у небі над Тихим океаном у районі острова Гуам. Це сталося через два місяці після його запуску.

Отже, «Космос-2560» розділив долю двох своїх попередників «Космос-2555» та «Космос-2551». Після виходу на орбіту вони теж не виконали жодного маневру і згоріли в атмосфері відповідно через 19 та 41 день після запуску. Виходячи з цього, сам Макдауелл припустив, що відсутність маневрів може бути обумовлена не аваріями, а початковим дизайном апаратів — хоча, за його ж власними словами, це дуже дивно.

Однак, проти цього припущення свідчить той факт, що перший апарат серії «Космос-2525» провів на орбіті три роки й активно маневрував, щоб утримувати необхідну для знімання висоту. Відсутність рухової установки фактично робить супутник-шпигун одноразовим, обмежуючи його існування кількома тижнями. У зв’язку з цим найбільш імовірне пояснення все ж таки полягає в тому, що всі три апарати загинули через якийсь серійний брак, який не дозволив їм використовувати двигуни.

Але навіть якщо так і було задумано, і росія дійсно перейшла до використання одноразових супутників-шпигунів, витрачаючи величезні кошти на їх запуск, це все одно свідчить про глибоку кризу її промисловості, нездатність створити довготривалий космічний апарат та вимушеній використовувати підходи, які застаріли ще півстоліття тому.