Роботизована рука від DARPA обслуговуватиме супутники з 2025 року

Роботизована рука RSGS, розроблена DARPA, пройшла всі основні випробування та готується до інтеграції з супутником Northrop Grumman. З 2025 року її використовуватимуть для обслуговування апаратів на геосинхронних орбітах.

Роботизована рука RSGS
Роботизована рука від DARPA. Джерело: Naval Research Laboratory

Роботизована рука від DARPA

Представники Агенції провідних оборонних дослідницьких проєктів Міністерства оборони США (DARPA) оголосили, що розроблена ними роботизована рука пройшла всі критичні випробування. Її створили за програмою Robotic Servicing of Geosynchronous Satellites (RSGS) і тепер вона чекає на інтеграцію з космічним апаратом Northrop Grumman.

Метою проєкту RSGS є створення апарата, який міг би обслуговувати супутники на орбіті. Ще 2007 року експеримент, проведений на орбіті, довів таку можливість. Програма від самого початку передбачала участь комерційного оператора супутників. У 2017 році на цю роль була обрана компанія SSL.

Однак 2019 року Maxar Technologies, яка є материнською компанією SSL, оголосила про вихід із проєкту. Тому 2020-го новим партнером DARPA стала Northrop Grumman та її дочірня компанія SpaceLogistics. Вони розробили апарат Mission Robotic Vehicle, який і стане платформою для розміщення роботизованої руки.

Які супутники обслуговуватиме RSGS

Загалом на кожному Mission Robotic Vehicle DARPA встановить по дві роботизовані руки, обладнання для перевірки та калібрування устаткування на орбіті, порти для зберігання обладнання, камери та освітлення.

Роботизована рука RSGS буде виведена на орбіту наприкінці 2024 року і має розпочати свою роботу в 2025-му. Її основним завданням буде обслуговування сателітів на геосинхронній орбіті Землі. Вже відомо, що її першими клієнтами стануть апарати найбільшого супутникового оператора Австралії Optus.

Mission Robotic Vehicle має встановити на супутниках додаткові реактивні модулі Mission Extension Pods. Вони дадуть змогу апаратам, кожен з яких важить дві тонни, працювати ще кілька років. Крім того, під час запуску сервісного апарата буде виведено на орбіту ще кілька реактивних модулів. Однак для супутників яких компаній вони призначені, не повідомляється.