Пуск нової індійської ракети завершився невдачею

Пуск нової індійської ракети SSLV (Small Satellite Launch Vehicle), який відбувся 7 серпня, завершився невдачею. Корисне навантаження було виведене на дуже низьку орбіту і згоріло в атмосфері.

Ракета SSLV

У 2016 році Індійська організація космічних досліджень оголосила про розробку нової малої ракети, яка одержала позначення SSLV. Її говною метою є виведення невеликих вантажів на навколоземні орбіти за низькими цінами. Проєктування SSLV було завершене у 2018 році, після чого фахівці ISRO розпочали розробку та виготовлення її компонентів.

Пуск ракети SSLV. Джерело: ISRO

SSLV має чотириступеневу конструкцію. Її висота становить 34 метри, маса (з урахуванням палива) — 120 тонн, вона здатна вивести до 500 кг вантажу на низьку навколоземну орбіту. Перші три ступені носія є твердопаливними, четвертий — рідинним. Вартість виготовлення одного екземпляра, за різними оцінками, становить від 3,8 до 4,4 млн доларів.

Невдалий дебют

Дебютний пуск SSLV відбувся 7 серпня. Ракета вирушила у космос з території Космічного центру імені Сатіша Дхавана. На її борту було два супутники. Основним вантажем місії виступав 135-кілограмовий експериментальний апарат дистанційного зондування Землі з високою просторовою роздільною здатністю EOS-02. Його супутником був 8-кілограмовий кубсат AzaadiSAT — супутник, розроблений учнями з індійських шкіл на честь 75-річчя незалежності країни.

Супутник EOS-2. Джерело: ISRO

Перші три ступені SSLV відпрацювали у штатному режимі. На жаль, під час активації четвертого ступеня стався збій, через що він не зміг видати потрібний імпульс. Як наслідок, корисне навантаження місії було виведене на орбіту з висотою перигею всього у 76 км й на першому ж витку згоріло над Тихим океаном.

За словами керівництва ISRO, фахівці вже попередньо ідентифікували причину збою, яка пов’язана із відмовою датчика. Після детального аналізу причин аварії організація внесе зміни, які дозволять запобігти виникненню подібних ситуацій під час нових пусків SSLV.

Раніше ми розповідали, як супутник зазнімкував наслідки вибуху на китайському космодромі.

За матеріалами https://spaceflightnow.com