Приватний вихід в космос затримується до квітня 2024 року

Місія Polaris Dawn, метою якої є перший приватний вихід у відкритий космос, відбудеться не раніше квітня 2024 року. Про це повідомив мільярдер Джаред Айзекман, який є її ініціатором. За його словами, скафандри для неї ще не готові.

Місія Polaris Dawn
Місія Polaris Dawn. Джерело: Polaris Program

Місія Polaris Dawn відбудеться не раніше квітня

Перша приватна прогулянка у відкритому космосі відкладається принаймні до квітня 2024 року. Про це у публікаціях у соцмережах 9 грудня повідомив американський мільярдер Джаред Айзекман. За його словами, він того дня перебував у компанії SpaceX і слідкував за тим, як проходить підготовка скафандрів для неї.

Бізнесмен повідомив, що їхня підготовка прискорилася і до квітня вони мають бути готові. Однак це достатньо непросте завдання, адже на відміну від тих скафандрів, що зараз використовуються SpaceX, необхідні для його місії мають від самого початку бути пристосованими для використання у вакуумі.

Крім того, ситуація ускладнюється тим, що на борту пілотованого космічного корабля SpaceX просто немає повітряного шлюзу, і цю проблему теж треба якось вирішувати. Крім того, за словами Айзекмана, під час місії Polaris Dawn висота орбіти становитиме 1400 км для перевірки нової лазерної системи зв’язку. А це означає, що корабель Crew Dragon у цей момент перебуватиме небезпечно близько до радіаційного поясу ван Аллена.

Затримки із запуском

Це далеко не перше відтермінування місії Polaris Dawn, і чим далі, тим ідея Айзекмана здається сумнівнішою. Про свої плани організувати перший приватний вихід у відкритий космос він повідомив у лютому 2022 року, за п’ять місяців після того, як сам злітав у космос у складі місії Inspiration4.

Тоді йшлося про те, що експедиція відбудеться вже у четвертому кварталі 2022 року. Однак вже за кілька місяців її перенесли на початок 2023-го. Потім — на літо цього року. Кілька місяців тому Айзекман заявив, що Polaris Dawn відбудеться у першому кварталі 2024-го.

І ось тепер — нові строки й нові розповіді Айзекмана про те, що скафандри будуть готові вчасно. При цьому сайт програми не публікував жодних оновлень ще з травня. Усе, що дозволяє стверджувати, що програма жива, ми знаємо виключно зі слів самого мільярдера.

За матеріалами spacenews.com