Приречену комету зазнімкували під час сонячного затемнення

Астрофотограф Петр Горалек зміг зробити вельми рідкісний кадр. Йому вдалося зазнімкувати комету під час сонячного затемнення, що відбулося 8 квітня 2024 року.

Знімок комети, що спостерігалася під час сонячного затемнення. Джерело: Petr Horálek (Institute of Physics in Opava), Josef Kujal (Astronomy Society in Hradec Králové), Milan Hlaváč

«Хвостата гостя», що потрапила на знімок Горалека, являє собою близькосонячну комету SOHO-5008. Так називають крижані тіла, перигелії орбіт яких розташовані на дуже невеликій відстані від Сонця.

Самі по собі такі об’єкти не є чимось унікальним. Нещодавно обсерваторія SOHO відсвяткувала виявлення своєї п’ятитисячної близькосонячної комети (і вона ж відкрила SOHO-5008). Цікавість ситуації додає інше. Карл Баттамс, керівник проєкту Sungrazer, у межах якого астроентузіасти шукають навколосонячні комети, заздалегідь передбачив, що SOHO-5008 буде видно на небі під час затемнення.

Петро Горалек зміг підтвердити цей прогноз. Попри побоювання, пов’язані з хмарністю, він зробив серію із сотні знімків затемнення. Після того як фотограф обробив і об’єднав їх у єдине зображення, йому вдалося отримати епічний портрет рідкісного небесного явища. Внизу ліворуч від закритого Місяцем Сонця можна побачити комету.

Варто сказати, що, як і переважна більшість близькосонячних комет, SOHO-5008 не пережила зустрічі з Сонцем. Незабаром після того, як Горалек зробив свій знімок, вона була повністю зруйнована його потужним випромінюванням.