Пожирачі світил: 18 прихованих чорних дір були виявлені «нетрадиційним» методом

Вчені з Массачусетського технологічного інституту змогли виявити 18 нових чорних дір, які досі залишалися непоміченими. Дослідження про їхнє відкриття опубліковане в журналі The Astrophysical Journal. Ці об’єкти були знайдені під час спостережень подій приливного розриву (TDE), які є надзвичайними явищами, коли зоря, розірвана приливним потоком, потрапляє в чорну діру.

Ілюстрація моделювання розриву зірки на частини чорною дірою
Ілюстрація моделювання розриву зорі на частини чорною дірою під час приливних сил. Авторство зображення: LiveScience

Коли чорна діра розриває зорю, що поступово наближається, це викликає величезні викиди енергії, які можна зафіксувати в різних частинах електромагнітного спектра. Саме такі TDE астрономи активно шукають, намагаючись виявити чорні діри у безмежних просторах космосу, і цей метод виявився дуже результативним.

Ці 18 нових чорних дір раніше залишалися прихованими від поля зору астрономів, оскільки для їхнього виявлення був потрібний нетрадиційний інфрачервоний діапазон. Виявлення цих раніше невидимих об’єктів більш ніж вдвічі розширює наш поточний каталог відомих чорних дір у Всесвіті, зробивши це відкриття особливо значущим.

Потреба в інфрачервоному діапазоні пояснюється тим, що ці чорні діри розташовані в особливо запилених галактиках. Це означає, що вони часто закриті тоннами галактичного сміття, яке виникає внаслідок формування планет і загибелі інших світил у галактиці.

Але, досліджуючи Всесвіт в інфрачервоному діапазоні, вчені з Массачусетського технологічного інституту змогли виявити значно більше TDE, представивши нам 18 нових чорних дір. Ці об’єкти також розташовані в різних типах галактик і розсіяні по всьому Всесвіту.

Багато з цих джерел також не видно в оптичних діапазонах. Отже, використання інфрачервоного діапазону було необхідним для виявлення та додавання їх до каталогу. Один зі відкритих об’єктів є найближчим до нас TDE, що дає нові можливості для дослідників у пошуках чорних дір, які активно живляться.

Раніше ми повідомляли про те, як покращена світлина чорної діри M87 підтверджує передбачення Ейнштейна.