Потужна сонячна буря вдарить по Землі цього тижня

Після найсильнішої геомагнітної бурі за останні 20 років сонячна пляма AR3664 знову стала видимою і продовжує випромінювати в космос величезну кількість радіації. Центр прогнозування космічної погоди NOAA зафіксував сонячний спалах на південно-східному краю Сонця в понеділок. Сонячна пляма AR3664, ймовірно, стала причиною потужного спалаху, який був класифікований як X2.8.

SDO
Сонячний спалах X5.8, від 10 травня 2024 року. Зображення: NASA / SDO

Сонячні спалахи класифікуються за силою від найслабших, B-класу, до найсильніших, X-класу. Спалах, що спричинив геомагнітну бурю з 10 по 12 травня, був класифікований як X1.1. NOAA попереджає, що заряджені частинки, випущені Сонцем цього тижня, можуть досягти Землі.

Спалах силою X2.8 від 27 травня 2024 року
Спалах силою X2.8 від 27 травня 2024 року. Зображення: NASA / SDO

Останнього разу, коли AR3664 була видимою, вона виросла до майже 200 тис. км і стала однією з найактивніших областей на Сонці під час поточного сонячного циклу. Після обертання Сонця навколо своєї осі пляма була прихована від нашого зору близько двох тижнів, але тепер повернулася.

Сонячний спалах X2.9 від 27 травня 2024 року
Сонячний спалах X2.9 від 27 травня 2024 року. Зображення: NASA / SDO

Сонячна пляма поступово повертається «обличчям» до Землі, з’являючись із південно-східного регіону Сонця. Схоже, що AR3664, тепер відома як Стара AR3664, не зменшила своєї активності після недавньої сонячної бурі. Поки вона була прихована від нашого зору, космічний апарат NASA Solar Orbiter спостерігав сонячний спалах силою X12, що вирвався з потужної сонячної плями, спричинивши величезний викид корональної маси на зворотній стороні Сонця.

AR3664
Величезна сонячна пляма AR3664, яку помітила Обсерваторія сонячної динаміки NASA у травні 2024 року. Зображення: NASA/SDO

Якщо сонячна пляма продовжить викидати заряджені частинки, це може призвести до нової сонячної бурі. Сонячний шторм, що стався на початку цього місяця, досяг рейтингу G5, найвищого рівня за шкалою геомагнітних бур. Випромінювання Сонця спричинило перебої в електромережі та вимкнення радіозв’язку, а також сприяло появі красивих полярних сяйв у нічному небі над багатьма країнами світу.

Можливо, найближчими тижнями ми побачимо ще більше полярних сяйв, але сподіваємось, що Сонце не надто впливатиме на роботу наших технологій.

Раніше ми повідомляли про те, як дно Світового океану відчуло потужний удар сонячного спалаху.