Покинутий екіпаж Boeing Starliner поділився досвідом невдалої космічної місії

Астронавти NASA Бутч Вілмор і Суні Вільямс вперше публічно виступили після того, як космічний корабель Boeing Starliner покинув МКС без них. На пресконференції вони поділилися досвідом, як впоралися з невизначеністю щодо можливості повернення на Starliner та адаптацією до перебування на космічній станції впродовж восьми місяців, замість очікуваних восьми днів.

«Було важко. Як командир, не хочеш, щоб корабель летів без тебе. Але так сталося», — сказав Вілмор. Він також висловив вдячність за підтримку громадськості та ЗМІ.

Вільямс розповіла, що вони добре адаптувалися до життя на МКС, допомагаючи з технічним обслуговуванням. Вона також зазначила, що радіють можливості повернутися на кораблі Crew Dragon, який добре їм знайомий.

На запитання, чи підвела їх компанія Boeing через проблеми зі Starliner, Вілмор відповів: «Це частина випробувань. Будь-який тестовий політ, особливо перший, завжди виявляє проблеми. Ми були готові до цього».

Бутч Вілмор і Суні Вільямс
Астронавти NASA Бутч Вілмор і Суні Вільямс на МКС. Фото: NASA

Астронавти залишатимуться на МКС до початку наступного року, коли повернуться на Crew Dragon разом з іншими членами Crew-9. Тим часом Вільямс очолить командування станцією, яка готується до особливо активного періоду.

Наразі на МКС перебувають дев’ять членів екіпажу, а ще троє прибули цього тижня: двоє російських космонавтів та один астронавт NASA. У цей час у космосі — троє китайських астронавтів на станції «Тяньгун». А минулого тижня прибули четверо учасників місії SpaceX Polaris Dawn, двоє з яких здійснили перший комерційний вихід у відкритий космос. Отже, загальна кількість людей у космосі досягла 19, що є новим рекордом, перевищивши попередній показник у 17 осіб.

Раніше ми повідомляли про те, як NASA вдвічі скоротила екіпаж місії Crew-9 для порятунку астронавтів, які застрягли на МКС.