Подвійний зоряний пологовий будинок: James Webb зазнімкував галактику, що «молодиться»

Астрономи, які працюють із телескопом James Webb (JWST), опублікували новий ефектний знімок. На ньому зображена карликова галактика I Zwicky 18.

Галактика I Zwicky 18 (фото James Webb). Джерело: ESA/Webb, NASA, CSA, A. Hirschauer, M. Meixner et al.

I Zwicky 18 розташована на відстані 59 млн світлових років від Землі у напрямку до сузір’я Великої Ведмедиці. На зображенні JWST домінують дві яскраві області, усипані безліччю цяток. Це регіони активного зореутворення. Прямо на наших очах I Zwicky 18 формує дуже велику кількість нових світил.

На знімку JWST також можна побачити коричневі нитки, що оточують центральну область зореутворення. Це бульбашки газу, нагріті інтенсивним ультрафіолетовим випромінюванням, що випускається гарячими молодими зорями. Що стосується помаранчевих плям, які оточують I Zwicky 18, то це розташовані, на значно більшій відстані, фонові галактики.

За словами дослідників, I Zwicky 18 нагадує стародавні галактики, сформовані після Великого вибуху. Вони теж не мали впорядкованої структури та вкрай активно формували нові зорі. Виходячи з цього, а також того, що I Zwicky 18 містить мало важких елементів, ще недавно астрономи вважали, що вона дуже молода. Її вік оцінювали всього в 500 млн років, що робило її однією з наймолодших галактик у Всесвіті.

Однак судячи з усього, I Zwicky 18 куди старша, ніж має вигляд. Спостереження телескопа Hubble показали, що в галактиці є зорі, чий вік становить щонайменше мільярд, а можливо навіть і 10 мільярдів років. Отже, I Zwicky 18 могла сформуватися тоді, коли й більшість інших галактик. Що стосується її аномальної активності, то причиною цього, найімовірніше, є взаємодія I Zwicky 18 із сусідньою галактикою. Гравітаційні пертурбації могли призвести до ущільнення газопилових хмар, що спровокувало спалах зореутворення.

За матеріалами https://esawebb.org