Початок кінця: Hubble зазнімкував молекулярну хмару

Астрономи, які працюють із телескопом Hubble, опублікували нове зображення. У його центрі можна побачити вельми ефектне скупчення міжзоряного газу та пилу.

Туманність RCW 7 (фото Hubble). Джерело: ESA/Hubble & NASA, J. Tan (Chalmers University & University of Virginia), R. Fedriani (Institute for Astrophysics of Andalusia)

Зазнімкована Hubble туманність, відома під позначенням RCW 7. Вона розташована на відстані 5300 світлових років від Землі у напрямку до сузір’я Корма.

Туманності — це ділянки космосу, багаті сировиною, необхідною для формування нових зір. Під дією гравітації частини цих молекулярних хмар руйнуються, перетворюючись на протозорі, оточені обертовими дисками із залишків газу та пилу. У випадку з RCW 7 світила, що формуються тут, особливо масивні. Вони випускають сильне іонізуюче випромінювання та люті зоряні вітри, які перетворили її на так звану область H II.

Області H II заповнені іонами водню. Якщо H I означає звичайний атом водню, то H II — це водень, який втратив електрон. Ультрафіолетове випромінювання масивних протозір збуджує водень, змушуючи його випромінювати світло, надаючи туманності м’яке рожеве світіння.

У цьому випадку метою Hubble була подвійна протозоря IRAS 07299-1651. Вона все ще перебуває у своєму газовому коконі, який світиться, у хмарах, що закручуються у верхній частині туманності. Щоб розглянути цю зорю та її «братів і сестер», Hubble зазнімкував її в ближньому інфрачервоному діапазоні. Інфрачервоне випромінювання здатне пройти через газопилові хмари. Це дає астрономам можливість дізнатися, що знаходиться в їхньому центрі. Багато інших, більших зір на цьому знімку не є частиною туманності, а знаходяться між нею та нашою Сонячною системою.

Утворення області H II знаменує собою початок кінця молекулярної хмари. Протягом кількох мільйонів років випромінювання та вітер від масивних зір поступово розсіюють газ, тим паче що наймасивніші зорі закінчують своє життя у вибухах наднових. Лише частина газу буде включена в нові зорі в цій туманності, а інша частина розійдеться по всій галактиці, щоб у підсумку утворити нові молекулярні хмари.

За матеріалами esahubble.org